دواری: مدیران و معلمان مدارس باید در طرح ریزی برنامه درسی ایفای نقش داشته باشند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی ادراه کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: توسعه کمی و کیفی کتابخوانی در مدارس به صورت جدی پیگیری شود.

کد مطلب: ۸۸۵۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دواری: مدیران و معلمان مدارس باید در طرح ریزی برنامه درسی ایفای نقش داشته باشند

در ابتدای جلسه رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، معاونین آموزش ابتدایی را طلایه داران تعلیم و تربیت نامید و اظهار داشت : هر مرکز و یا مدرسه با مجوز آموزش و پرورش مجری برنامه ها و طرح های ابلاغی از سوی مدیران مناطق است و در امر نظارت هیچ تفاوتی میان مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد و آنها ملزم به تبعیت از قوانین آموزش و پرورش هستند. ایشان در ادامه ضمن تاکید بر ممنوعیت برگزاری آزمون توسط موسسات آموزشی و ورود کتب کمک درسی به مدارس بیان نمود : اداره کل و مناطق می بایست بر اجرای بخشنامه های ابلاغی از سوی وزارت متبوع نظارت کامل و جامع داشته باشند.

وی تصریح کرد: گزارش آماری شرکت مدارس ابتدایی شهر تهران در خودارزیابی، ممنوعیت برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی و نحوه بکارگیری کتب کمک آموزشی و تبیین جایگاه مناطق در این گزارش مورد انتظار است.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهر تهران با تاکید بر نقش مدیریت آموزشگاهی در کیفیت مدارس اظهار داشت : معاونین مناطق می بایست برنامه ریزی های مدون و طولانی مدت جهت افزایش توسعه یافتگی مدیران و شناسایی و تقویت نقاط قوت در آنان انجام دهند و مدیران صاحب نظر در کارگروههای منطقه به صورت فعال و موثر حضور داشته باشند. مدیران و معلمان مدارس باید در طرح ریزی برنامه درسی ایفای نقش داشته باشند.

دواری افزود: برگزاری دوره آموزشی برای کلیه معلمین به منظور تثبیت ارزشیابی توصیفی و اجتناب در نمره گذاری در دوره ابتدایی است و مدیران محترم واحدهای آموزشی باید به این موضوع توجه داشته باشند چرا که مسئولیت این امر مهم بر عهده آنها است. رعایت ضوابط ارزشیابی فرآیند محور و توجه به ابعاد مختلف موثر در بررسی وضعیت آموزشی دانش آموزان و توجه به پیشرفت تحصیلی آنان بسیار مهم است و نباید غفلتی صورت گیرد.

دواری با اشاره به اجرای برنامه ویژه مدرسه افزود: در اجرای این برنامه باید به نیازهای دانش آموزان توجه گردد. برنامه ریزی جهت کیفیت بخشی به ارزشیابی کیفی توصیفی نیز نباید مورد غفلت واقع شود. همچنین توسعه کمی و کیفی کتابخوانی در مدارس به صورت جدی پیگیری شود.

وی در خاتمه گفت: با نزدیک شدن به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تمهیداتی در خصوص حضور فعال کادر مدرسه و دانش آموزان در این جشن ملی فراهم شود، تا این جشن در فضایی صمیمی و با نشاط برگزار و دانش آموزان دوره ابتدایی با دستاوردهای آن هر چه بیشتر آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار