معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان :

پروژه « بازی و یادگیری » در 100 مدرسه ابتدایی استان کردستان اجرا می شود

سنندج(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از اجرای پروژه ای با عنوان بازی و یادگیری در 100 مدرسه ابتدایی استان در سال تحصیلی جاری خبر داد .

کد مطلب: ۸۸۵۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پروژه « بازی و یادگیری » در 100 مدرسه ابتدایی استان کردستان اجرا می شود

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان صبح امروز با اعلام این خبر گفت : در راستای تنوع بخشی به محیط های یادگیری و ایجاد فضایی با نشاط و شوق انگیز برای دانش آموزان مدارس ابتدایی و نو آموزان مراکز پیش دبستانی، پروژه « بازی و یادگیری » در 10 استان منتخب کشور از جمله کردستان به صورت آزمایشی برگزار می شود .

وی با اشاره به نحوه برگزاری این پروژه در مدارس و ملاک های انتخاب مدارس مجری، اعلام آمادگی داوطلبانه مدارس با توجه به امکان سنجی محیط و شرایط مدرسه را از اولین شرط عنوان کرد و با بیان اینکه تعداد 100 مدرسه در استان ( 50 مدرسه دخترانه و 50 مدرسه پسرانه ) مجری پروژه خواهند شد، اظهار داشت : این مدارس از بین مدارس برخوردار، نیمه برخوردار و مدارس محروم حتی مستقل روستایی انتخاب و به وزارت معرفی خواهند شد .

عبدالهی در ادامه گفت: پروژه اتاق بازی در کلاس های پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی مدارس اجرا می شود و در انتخاب و معرفی مدارس مجری پروژه، اولویت با مدارس دارای پیش دبستان ضمیمه می باشد .

معاون آموزش ابتدایی استان، تامین مکان و فضای مناسب در درون مدرسه شامل اتاق بازی و یادگیری به مساحت حداقل یک متر مربع برای هر دانش آموز، تهیه ابزار، تجهیزات و امکانات و ایمن سازی و استاندارد سازی فضا را از دیگر شرایط مدارس داوطلب عنوان کرد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه بهترین روش یادگیری در بستر هنری و در قالب بازی صورت می گیرد، گفت : کودکان در محیط شاد و با نشاط یادگیری بهرتی دارند و با علاقه و انگیزه مضاعف به یادگیری می پردازند.

صدیقه عبدالهی در پایان تاکید کرد: در این طرح قرار نیست ساعتی را اضافه و یا حذف کنیم، بلکه در قالب همان ساعات درسی می توان با استفاده از بازی مفاهیم علمی را آموزش داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار