برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و یکمین معلم پژوهنده منطقه

تهران (پانا) - مدیر منطقه 5 آموزش و پرورش شهرتهران گفت: در اقدام پژوهی معلم به دنبال یافتن فکورانه را ه های مسالمت آمیز برای فراهم آوردن درک مشترک و مفاهمه بین معلم و دانش آموز است . بنابر این معلمی که بتواند در این زمینه ها اقدامات موثری را داشته باشد یقینا می تواند خود را برای دانش آموزان بهتر و مطلوب تر معرفی نماید .

کد مطلب: ۸۸۲۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و یکمین معلم پژوهنده منطقه

مراسم بزرگداشت بیست و یکمین معلم پژوهنده منطقه 5 با حضور حدادی معاون پژوهش اداره کل شهر تهران ، دکتر ندیری مدیر منطقه 5 ، نظری کارشناس پژوهش اداره کل ، شورای معاونین منطقه در دبیرستان شهید باکری برگزار شد .

دکتر ندیری در این مراسم خاطر نشان کرد : دانایی محور رشد و توسعه هر جامعه ای است و سنجش و اندازه گیری دانایی در هر جامعه به میزان تولید و مصرف اطلاعات آن جامعه بستگی دارد . گسترش دانایی در جامعه وابستگی زیادی به میزان دسترسی آسان و سریع به منابع موثر علمی دارد . امروزه تحقیق و پژوهش تعیین کننده جامعه دانایی است و جامعه دانایی نشان دهنده رشد و بالندگی ملت آن جامعه است .

وی راه های دریافت دانش بشری را به دو شیوه دانست و افزود : دانسته های آدمی از دو طریق حاصل می گردد . یا از طریق مطالعه پژوهش های قبلی یا از طریق انجام پژوهش و تحقیقات. بنابراین اگر دانسته ها بر اساس دانش دیگران بوده باشد بعنوان مصرف اطلاعات و دانش محاسبه می گردد و اگر دانش از سمت و سوی خود شخص باشد به آن تولید اطلاعات و دانش می گویند . امروزه در تمام دنیا شرایط دگرگون شده است و بحث استفاده از دانش مبتنی بر خرد و پژوهش تعیین کننده بالندگی و ارتقای آن جامعه در زمینه های مختلف می باشد . پژوهش در هر زمینه و در هر سطحی یقینا به دنبال برطرف کردن مسائل آن جامعه است و زندگی آدمی را تحت تاثیر قرار می دهد و آسایش وآرامش را به ارمغان می آورد .

مدیر منطقه در خصوص ویژگی های معلم پژوهنده تصریح کرد : شما بعنوان معلمان پژوهنده انتخاب شده اید . یک معلم پژوهنده به دنبال تغییر وضع موجود در کلاس و شرایط یاددهی و یادگیری است . معلم پژوهنده به شرایط موجود قانع نیست و سعی می کند با مطالعه و تحقیق و پژوهش جریان منسوخ و قدیمی را کنار گذاشته و از طریق ایجاد زمینه پرسشگری برای دانش آموزان ، راه حل های مناسبی را برای آن پرسش ها فراهم نماید .

دکتر ندیری بیان داشت : در اقدام پژوهی معلم به دنبال یافتن فکورانه را ه های مسالمت آمیز برای فراهم آوردن درک مشترک و مفاهمه بین معلم و دانش آموز است . بنابر این معلمی که بتواند در این زمینه ها اقدامات موثری را داشته باشد یقینا می تواند خود را برای دانش آموزان بهتر و مطلوب تر معرفی نماید .

وی در جواب این سوال که ، امروزه چه شرایطی لازم است تا یک معلم بتواند به تحقیق و پژوهش دست یابد ؟ پاسخ داد : یکی از عوامل مهم تعیین کننده فراهم آمدن شرایط ، حمایت اساسی مدیر مدرسه و سایر متولیان امر را می باشد . دومین نکته وجود شرایط آرامش و آسایش برای فرهنگیان است و نکته بعدی که می شود به آن اشاره داشت بحث فرهنگ سازی است که می بایست در میان همکاران بعنوان یک رفتار و الگو نهادینه شود سپس ادامه داد : برای اینکه معلمان بتوانند دست به تولید اطلاعات بزنند نباید تنها به تفسیر دانش نظری اقدام کنند بلکه در کنار تفسیر دانش نظری گذشته از طریق کشف و خلق روش های مناسب و مطلوب سعی نمایند زمینه رشد و تعالی دانش آموزان را در کلاس فراهم کنند.

گفتنی است که در این مراسم نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان و آثار اقدام پژوهی همکاران برگزار شد . و در پایان مراسم از نفرات برتر تقدیر بعمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار