دانشگاه فرهنگیان پرچم دار پارادایم های جدید و تربیت محور است

اصفهان (پانا) - آیین یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم در ایران با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، مسئولان استانی و جمعی از پیشکسوتان دانشگاه تربیت معلم و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۱۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان پرچم دار پارادایم های جدید و تربیت محور  است

علی باقر طاهری نیا روز چهارشنبه در نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم در ایران در دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه برخی از این رقابت ها در عرصه بین المللی دویدن درجاست، افزود: دانشگاه باید جامعه را به پیش ببرد.

وی تصریح کرد: در زمان حال شاخصی تعریف می شود و روز دیگر شاخص جدیدی جای آن را می گیرد از این رو باید گفت رقابتی سازنده است که به تعالی برسد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: جامعه پردازی باید در دانشگاه ها رواج پیدا کند تا تمامی مشکلات در عرصه صنعت و پژوهش برطرف شود.

وی بیان کرد: باید مثلثی سه ضلعی که اضلاع آن را دولت، دانشگاه و صنعت تشکیل شود و در کانون آن جامعه باشد تا بتوانیم علم نافع تولید کنیم.

طاهری نیا اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان به اعتبارات مختلف می تواند پرچم دار پارادایم های جدید در کشور باشد زیرا درون نگر، تربیت محور و تاسیس آن برای پاسخ به نیازهای بومی موثر است.

به گفته وی برای طراحی پارادایم های(الگوی فکری) جدید باید گذاره های نو مورد توجه قرار بگیرد و نسخه بومی تعریف شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت باید ستایشی باشد و آغوش را برای نسل جدید باز کند و وجود پیشکسوتان را یک شاخص و معیار بداند.

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان با اتکا به دانشگاه و به حمایت صریح رهبری و به واسطه حمایت های علمی باید تلاش بر طراحی های نو داشته و شاخص های وزارت علوم را پیاده سازی کنیم همچنین از شاخص های کمی نگر دوری کنیم.

طاهری نیا با بیان اینکه بیگانگی میان شاخه های علوم خلا بزرگ در دنیای کنونی است، گفت: نمی توان ادبیات را بی نیاز از روانشناسی دانست پس تمامی شاخه های علمی بهم مرتبط هستند.

وی درباره نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در ایران بیان کرد : در این نکوداشت مولفه هایی از جمله فراخوان پیشکسوتان و بازخوانی تجارب آن ها حائز اهمیت بود که می تواند پشتیبانی برای سیاست سیاست گذاران باشد.

به گفته وی دانشگاه فرهنگیان مرکز سقل تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است به همین منظور تاریخچه و سند فعالیت تربیت معلم با هدف ضبط و گردآوری فعالیت های دانشگاه تربیت معلم و تحلیل مشکلات و کمبودها تدوین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار