معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی: خراسان جنوبی به پژوهش های قابل اجرا نیاز دارد

بیرجند(پانا) ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی ، که در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: توسعه پایدار استان نیازمند پژوهش های قابل اجراست چرا که به این وسیله می توان از توان نیروهای علمی و اجرایی به درستی استفاده کرد.

کد مطلب: ۸۸۰۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی: خراسان جنوبی به پژوهش های قابل اجرا نیاز دارد

مشیرالحق عابدی ، تصریح کرد: پژوهش های تئوری نه تنها فقط کاربرد کتابخانه ای دارند بلکه به نحوی جلوی آینده نگری و انجام اقدامات بعدی را نیز می گیرند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی ، ادامه داد: پژوهش ماندگار باید موجب توسعه پایدار در بخش های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی شود و بر اساس نیاز روز موجود در جامعه حرکت کند.

عابدی ، تصریح کرد: امروزه اقدامی مورد تایید همگان قرار می گیرد که از مسیر تحقیق و پژوهش گذشته باشد و چه بسیار مدیرانی که با وجود برخی تنگناها از ابتدای انقلاب تاکنون اقدامات بسیار موثری برای توسعه همه جانبه منطقه به انجام رسانده اند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی ، با بیان اینکه ابتدای هر اقدام مثبت باید تحقیق و پژوهش علمی باشد، گفت: در حال حاضر طرح آمایش سرزمین که توسط دانشگاهیان خراسان جنوبی تهیه شده ، نقشه راهی مهم و مناسب برای سایر پژوهش ها است.


عابدی ، خاطر نشان ساخت: طرح آمایش سرزمین استان در مدت کوتاهی مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گرفت و امروز اگر قرار است اقدامی صورت گیرد باید بر اساس این سند باشد و اگر نیاز به تحقیق بیشتر هم وجود دارد باید صورت گیرد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی ، به جنگ اقتصادی همه جانبه دشمنان علیه کشور عزیزمان ایران اشاره کرد و افزود: از آنجا که جنگ اقتصادی نابرابر در کشور مشکلاتی را به وجود آورده می طلبد که موضوع پژوهش و تحقیق در حوزه های اقتصادی به عنوان یک نیاز مهم و اساسی مورد توجه قرار گیرد.


عابدی ، در ادامه تصریح کرد: دانشگاه باید موقعیتی را فراهم نماید تا پژوهشگران نمونه سال های گذشته بتوانند طرح های خود را ارائه دهند و از این تجربیات برای نسل های آتی نیز بهره گیرند ، زیرا برای رسیدن به توسعه پایدار راهی جز پژوهش و انجام کار علمی که قابلیت اجرایی داشته باشد ، وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار