همزمان با هفته پژوهش از 30معلم پژوهنده منطقه زبرخان،تجلیل شد

زبرخان (پانا) - همزمان با هفته پژوهش و طی همایشی از تعداد 30معلم پژوهنده منطقه زبرخان در سالن شهید مطهری قدمگاه تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۸۸۰۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
همزمان با هفته پژوهش از 30معلم پژوهنده منطقه زبرخان،تجلیل شد

سید مجتبی تاراش رییس آموزش و پرورش منطقه زبرخان در این همایش گفت: با پژوهش از صرف هزینه های اضافی وهدررفتن سرمایه ها جلوگیری به عمل می آید وبرنامه ریزی ها اگربا تحقیق وپژوهش صورت گیرد،نتیجه مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

تاراش افزود: لازم است معلمان،توجه به پژوهش را سرلوحه کارخود قراردهند ودر این راستا می توانند از سرفصلهای پژوهشی آماده وتجربیات دیگران برای فعالیت های خود استفاده نمایند.

رئیس دانشگاه نیشابور نیز در این همایش با بررسی نظام های آموزشی در قرن اخیر و بیان ویژگی های این نظام ها،افزود: درنظام آموزشی نسل سوم با تکیه بر فن آوری اطلاعات می توان به راحتی به اطلاعات مختلف دسترسی پیدا کرد ولی آنچه اهمیت دارد این است که به سمت کاربردی کردن دانش به عنوان محور اصلی پژوهش پیش برویم.

حسن صادقی سمرجانی اظهارکرد: در دانشگاه های مهم دنیا شرط پذیرش دانشجو داشتن یک ایده تغییر است.

صادقی گفت: درنظام آموزشی نسل سوم پایه واساس کار،خلاقیت وکاربردی کردن علم است وخلاقیت ونوآوری وقتی اهمیت پیدا می کند که منجر به تولید گردد.

وی عنوان کرد:کشور ما ایران از نظر چاپ مقالات رتبه اول را در سطح جهان دارد ولی متأسفانه این مقالات کاربردی نیستند ودر این زمینه رتبه 36دنیا را داریم.

معاون آموزشی آموزش و پرورش منطقه زبرخان با اشاره به هدف از برگزاری هفته پژوهش، خاطرنشان کرد: ایجاد بستر برای ارتقای منزلت اجتماعی و پژوهش، نقش پژوهش در کارآیی و اثربخشی نظام آموزشی و تجلیل از پژوهشگران آموزش و پرورش و دانش‌آموزان پژوهنده، از جمله اهداف دیگر این هفته است.

مهدی میمری افزود:هفته پژوهش، مناسبت نمادین و باشکوهی است که در آن تلاش می‌شود ظرفیت­‌های نظام آموزش و پرورش، نقش مؤثر، منزلت و جایگاه پژوهش و پژوهشگران معرفی شود و اختصاص هفته‌ای از سال، برای بزرگداشت پژوهش مبین اهمیت و حساسیت تحقیق و گامی برای ترویج و توسعه فرهنگ پژوهشگری در جامعه است.

این همایش با برنامه هایی چون: ارائه کار پژوهشی توسط دونفر از معلمان پژوهنده منطقه،اجرای موسیقی توسط یکی از معلمان زبرخان وتجلیل از معلمان پژوهنده همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار