جشنواره نوجوان خوارزمی در استان کرمانشاه آغاز به کار کرد

کرمانشاه (پانا) - جشنواره نوجوان خوارزمی در راستای، کاربردی کردن آموزش، شناسایی دانش آموزان با استعداد و علاقه‌های دانش آموزان، غنی کردن یادگیری و آشنایی آن‌ها با موقعیت‌های شغلی به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه فرزانگان ناحیه یک،آموزش و پرورش استان کرمانشاه آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۸۷۹۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی در استان کرمانشاه آغاز به کار کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان، دانش آموزان را به تفکر در محیط پیرامون خود وا داشت و از آنها خواست اندیشمندانه و متفکرانه در محیط اطراف خود دقت کنند و هر چیزی را با دقت و از دیدگاه پژوهشی رصد نمایند، از خلاقیت خود جهت خلق ایده های نو بهره گیرند و برای خود و کشور عزیزمان مایه خیر و برکت باشند.

وی افزود: خداوند طبیعت و جهان را بصورت کامل خلق کرده و برای رفع هر نیازی وسیله‌ی آن نیز خلق کرده و محققان و پژوهشگران در راستای کشف این حقایق گام بر می‌دارند و هر چه به نتایج بیشتری دست پیدا می‌کنند ، عظمت صنع پرودگار بیشتر آشکار می‌شود.

وی هدف از چنین جشنواره‌هایی را مهارت آموزی، پژوهش و پروژه محوری دانست که نیاز امروز آموزش و پرورش است.

یزدان پناه تصریح کرد: دانشمندان ایرانی در طول تاریخ پر افتخارمان سر آغاز بسیاری از تحولات علمی در جهان بوده اند و در این خصوص نام محمد بن موسی خوارزمی دانشمند مشهور ایرانی در حوزه علم و تحقیق علمی می درخشد.

وی افزود: این جشنواره فرصت خوبی است تا ضمن یاد آن دانشمند بزرگ کشورمان از دانش آموزان خلاق استان که با بهره‌گیری از ضریب هوشی بالای خود و پشتیبانی و تلاش معلمان توانسته اند آثاری ارزشمند و مفید برای جامعه خود خلق کنند تقدیر شود و امیدواریم از این دستاوردها در آینده‌ی شغلی خود استفاده کنند.

سپس بسامی معاون آموزش متوسطه دوم گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره اول متوسطه در چهار مرحله (مدرسه - منطقه - استان و کشور) و در محور های شش گانه(زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، زبان انگلیسی، دست سازه، بازارچه‌های کسب و کار دانش آموزی ، مسابقات آزمایشگاه)برگزار می‌شود.

وی مهمترین هدف از برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی را هویت‌یابی دانش‌آموزان در دانش مهارتی، عملیاتی کردن آموخته‌های آنها در زندگی واقعی و تقویت کار تیمی و گروهی، سوق دادن دانش‌آموزان به سمت گفتگو و پژوهش و بالابردن اعتماد به نفس و خارج کردن آنها از حافظه محوری، تقویت روحیه تفکر کارآفرینی، کاربردی کردن دانش و ارتباط دادن آن با نیازهای جامعه و موقعیت های زندگی وکیفیت بخشی به فرآیند یاددهی یاگیری ذکر کرد.

در پایان پرواره رییس اداره متوسطه اول اظهار داشت: این جشنواره بستری است که با بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها و فضای آموزشی، پژوهشسرا ها، بازارچه های کسب وکار ...... می تواند با ایجاد تنوع در فرصت های تربیتی پاسخگوی نیازهای دانش آموزان باشد.

وی افزود: این جشنواره از سال ۱۳۶۶ بصورت بین‌المللی آغاز به کار نمود. سپس در سال ۱۳۶۸با هدف جلب مشارکت دانش آموزان، بخش دانش‌آموزی نیز به آن اضافه گردید. پس از آن با طی ۱۰ سال فعالیت در حوزه بین‌المللی اولین دوره این جشنواره در قالب جشنواره جوان خوارزمی در سطح ملی با مشارکت وزرات آموزش و پرورش آغاز گردید.

در پایان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و هیئت همراه ضمن بازدید از دانش آموزان و فرهنگیان برتر و فعال در زمینه جشنواره تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار