درخشش فارس در جشنواره جوان خوارزمی

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس از موفقیت فارس در بیستمین جشنواره جوان خوارزمی خبر داد و افزود: استان فارس با تغییر در روش برگزاری جشنواره در استان و انجام داوری های تخصصی در هر رشته موفق به کسب 10 درصد رتبه های برتر کشوری شامل 2 رتبه دومی و یک رتبه سومی در این دور از رقابت های جشنواره شد.

کد مطلب: ۸۷۹۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
درخشش فارس در جشنواره جوان خوارزمی

فرهاد اسماعیلی در گفت و گو با پانا با اعلام اینکه این موفقیت جهشی بزرگ برای فارس است گفت: سال گذشته فارس در زمره استان های پنجم بود که به نوعی فاقد رتبه محسوب می شد اما امسال با برنامه ریزی هایی که انجام شد و مشاوره هایی که به دانش آموزان داده شد موفق به کسب مقام سوم شدیم.

وی افزود: هدف گذاری ما برای اول شدن است و یک دوره چهارساله را برای دستیابی به این مهم برنامه ریزی کرده ایم که با تخصیص اعتبارات می توان با تربیت مشاور و داورهایی در طراز ملی موفق شد.

او ادامه داد: فارس در زمینه هنر، ادبیات انگلیسی و زبان فارسی موفق به کسب رتبه شد به طوریکه بیتا شمشیری از فیروزآباد در زمینه ادبیات فارسی با ارائه مجموعه شعر و پردیس مقدسی از داراب با ارائه داستان های کوتاه به زبان انگلیسی در قالب کتاب موفق به کسب رتبه دوم و محمد حسین عوض پور از ناحیه 2 شیراز با ارائه سبک جدیدی از طراحی در زمینه هنر موفق به کسب رتبه سوم شد.

مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری بیستمین جشنواره جوان خوارزمی و نمایشگاه آثار پژوهشگران، مبتکران و مخترعان، به صورت مشترک توسط وزارت آموزش و پرورش (مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان) و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران)، در روز دوشنبه 26 آذر ماه در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی فارس با اشاره به اینکه 700 طرح به مرحله استانی این جشنواره راه یافته اند گفت: پس از بررسی طرح ها و تکمیل شدن پرونده های آنان در فروردین ماه حدود 700 طرح از 59 منطقه استان به مرحله استانی وارد شد که از این تعداد پس از داوری ها و بررسی های استانی 204 طرح برای ورود به مرحله کشوری برگزیده شد و در این مرحله نیز 64 طرح برای دفاع حضوری دعوت شدند که از این تعداد 3 طرح مورد تایید وزارت علوم قرار گرفت.

محمد حسین کریمیان افزود: امسال جشنواره جوان خوارزمی با همتی مضاعف کار خود را در فارس آغاز کرد به طوریکه 60 داور در استان برای داوری طرح ها به همراه مشاوران متعددی از تمام مناطق و با فعالیت 55 پژوهشسرای استان درگیر فعالیت در زمینه جشنواره بودند.

در مرحله کشوری پس از داوری طرح ها با حضور طراحان و بررسی ها و جمع بندی به عمل آمده، تعداد 52 طرح به داوری نهایی راه یافتند و تعداد 10 طرح به صورت مشروط پذیرفته شدند و داوری نهایی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری وزارت آموزش و پرورش در آبان ماه برگزار شد که نتایج داوری نهایی در اواسط آذرماه اعلام شد.

پس از داوری طرح ها در هیأت داوران مشترک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(سازمان پژوهش¬های علمی و صنعتی ایران) و وزارت آموزش و پرورش (مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش¬پژوهان جوان)، تعداد 4 طرح در رتبه اول، 10 طرح در رتبه دوم و 17 طرح در رتبه سوم برگزیده نهایی کشوری بخش دانش-آموزی بیستمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب و معرفی شدند.

در این عرصه پژوهشی، از جنبه تعداد طرحهای برگزیده نهایی کشوری، استان یزد با 1 طرح برای اولین بار در صدر، شهر تهران و کرمان هر کدام با 1 طرح برگزیده در رتبه دوم، استانهای آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و فارس هر کدام با 6 طرح برگزیده در رتبه سوم، استان هرمزگان با 8 طرح برگزیده در جایگاه چهارم و استانهای آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، خراسان شمالی، سمنان، کردستان و گیلان هر کدام با یک طرح برگزیده کشوری در مرتبه پنجم قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار