همایش کشوری سرگروه های توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان در زنجان برگزار شد

زنجان (پانا) - گردهمایی دو روزه سرگروه های توسعه شایستگی های حرفه ای معلّمان طیّ روز های شنبه و یکشنبه 26 و27 آذرماه سال جاری، با حضور مسئولین استانی و امانی مدیر کل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری و شیرزادی کارشناس مسئول دفتر آموزش متوسطه نظری و سرگروه های توسعه شایستگی های حرفه ای معلّمان استان های سراسر کشوربه میزبانی استان زنجان برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۷۹۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش کشوری سرگروه های توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان در زنجان برگزار شد

در این گردهمایی محمود شهبازی معاون آموزش متوسطه استان گفت: «از آنجا که دانش حرفه­ای و شایستگی حرفه­ای معلمان نمی­تواند بطور مستقل و تنها در دوره­های پیش از خدمت ایجاد شود. بدین سبب در ساختار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش، ظرفیتی به نام گروه­ های آموزشی ایجاد شده است تا از این طریق معلمان ضمن اجرای چرخه­ های تحول آفرین به طور مستمر شایستگی­های حرفه­ای خود را ارتقاء دهند و با هم­ اندیشی و ایجاد فرصت­های ناب یادگیری، راه­ حلی برای چالش­های حرفه ­ای خود متناسب با نیازهای روز دانش ­آموزان پیدا کنند».

در ادامه، امانی تشکیل دبیرخانه توسعه شایستگی های حرفه ای معلّمان را اقدام هوشمندانه دفتر آموزش متوسطه عنوان نمود و در خصوص شایستگی های حرفه ای یک معلم ، طراحی آموزشی ، ارزشیابی و اهداف دوره های تحصیلی مواردی را بیان کرد.

همچنین شیرزادی نیز در این گردهمایی در خصوص تکلیف اسناد بالا دستی مبنی بر تدوین و ارائه برنامه برای توسعه شایستگی های حرفه ای معلّمان، تأثیر گذاری جشنواره الگوهای تدریس برتر در ارتقای این شایستگی ها ، مسئولیت سنگین سرگروه های درسی استان ها در توسعه شایستگی ها و برنامه عملیاتی دبیرخانه راهبری کشوری مطالبی را مطرح نمود.

علاوه بر دبیرخانه های کشوری در دروس تخصصی ، با توجه به ضرورت توجه به رشد حرفه ای معلمان و پتانسیل علمی که در استان زنجان وجود دارد، دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان از مهر ماه 95 در استان زنجان مستقر شده و نقش راهبری خود را با فعالیت در حوزه های درس پژوهی، نظارت و راهنمایی آموزشی و مدیریت کلاس انجام می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار