مدیر کل آموزش و پرورش استان در گردهمایی کشوری سرگروه‌های آموزشی درس ریاضی:

گروه‌های آموزشی ریاضی باید انسان هایی را تربیت کنند که بتوانند توانایی حل مسئله را داشته باشند

زنجان( پانا)- مریم رشتچی مدیر کل آموزش و پرورش استان در گردهمایی کشوری سرگروه‌های آموزشی درس ریاضی در خانه علم دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: گروه‌های آموزشی ریاضی باید انسان هایی را تربیت کنند که بتوانند توانایی حل مسئله را داشته باشند.

کد مطلب: ۸۷۷۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های آموزشی ریاضی باید انسان هایی را تربیت کنند که بتوانند توانایی حل مسئله را داشته باشند

گردهمایی کشوری سرگروه‌های آموزشی درس ریاضی دوره اول متوسطه ظهر امروز در خانه علم دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه تحول در آموزش و پرورش یکی از موضوعات مورد توجه در این دستگاه است، بیان کرد: این تحول از طریق فرآیند تغییر و تحول در آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مریم رشتچی با اشاره به اینکه در آیین‌نامه گروه‌های آموزشی توسعه مستمر شایستگی‌های معلمان با بهره‌گیری از توانمندی‌های آنها از اهم اهداف گروه‌های آموزشی است، افزود: در ساختار آموزش و پرورش ساختاری به نام گروه‌های آموزشی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه باید تبادل تجارب بین معلمان صورت گیرد تا بهره‌وری از عملکرد معلمان افزایش یابد، اضافه کرد: گروه‌های آموزشی ریاضی باید انسان هایی را تربیت کنند که بتوانند توانایی حل مسئله را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه دبیرخانه کشوری ریاضی در طول سه سال گذشته در زنجان بوده است، افزود: این دبیرخانه گام‌های مهم و موثری را برداشته تا درس ریاضی از حالت کلیشه خارج شود و در راستای تربیت دانش‌آموزان با توانایی حل مسئله حرکت کرده است.

در ادامه محمود شهبازی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه تلاش داریم به سمت توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان حرکت کنیم، اظهار کرد: تلاش می‌شود در فعالیت‌های خود به کیفیت کارها بیشتر از کمیت توجه شود.

محمود شهبازی با اشاره به اینکه بودجه محور بودن اکثر فعالیت‌ها دغدغه بزرگی است که کیفیت انجام کارها را تحت الشعاع قرار ‌می‌دهد، اضافه کرد: امید است به سمت و سویی حرکت کنیم که کیفیت را بیشتر از کمیت مورد توجه قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار