معاون سیاسی ، اجتماعی استانداری تهران در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان تهران:

ضرورت استفاده از روش های نوین فرهنگی در جذب بی سوادان جامعه

تهران (پانا) - معاون سیاسی ، اجتماعی استانداری تهران در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان تهران گفت: استفاده از روش های نوین فرهنگی در جذب بی سوادان جامعه ضرورت دارد.

کد مطلب: ۸۷۷۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از روش های نوین فرهنگی در جذب بی سوادان جامعه

شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه شاخص ها در حوزه سواد آموزی چه در وجه بین‌المللی و چه در حوزه داخلی، تغییر کرده است ، اظهار داشت: ما باید بر جمعیت گسترده‌ای، جهت کسب سواد در اجتماع سرمایه گذاری کنیم .

وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد صداوسیما در حوزه سوادآموزی ، گفت : سازمان صداوسیما در گذشته برای مقابله با بی سوادی به گونه‌ای خوبی ورود کرده بود، ولی اکنون عملکرد این سازمان در این حوزه نزدیک به صفر است.

حسن بیگی با تاکید برانعقاد تفاهم نامه‌هایی در قالب ساخت و پخش انیمیشن و سایر شیوه‌ها ، تصریح کرد: اگر خوب تبلیغ شود و از روش‌های نوین فرهنگی برای جذب استفاده کنیم، خانواده‌ها به خودی خود برای ورود به حوزه تحصیل، رغبت بیشتری از خود نشان خواهند داد.

معاون سیاسی ، اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اهمیت شورای پشتیبانی سوادآموزی تاکید کرد: فرمانداران باید اهتمام و توجه ویژه‌ای برای این شورا اختصاص دهند، چرا که آنچه در سوادآموزی رخ می‌دهد، می‌تواند در همه شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگ جامعه تاثیرگذار بوده و نقش اساسی را در توسعه کشور ایفا کند.

در ادامه محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه افراد بی سواد و کم سواد می توانند موجبات آسیب در جامعه را فراهم کنند ، اظهار داشت : لازم است از تمام ظرفیت های موجود در جامعه برای ریشه کنی بی سوادی استفاده شود.

وی با تاکید بر آگاه سازی افراد جامعه نسبت به اهمیت سوادآموزی ، تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی و فرایند تدریجی و گام به گام در این حوزه پیش رفت و در دستیابی به هدف ایمان داشت .

در ادامه سعید شهریاری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به وضعیت سواد جمعیت 10 تا 49 سال استان تهران بر اساس سرشماری سال 95، اظهار داشت : اکنون، پایه و اساس تصمیم گیری ها و برنامه ریزی برای ریشه کنی بی سوادی اطلاعات و آمار سرشماری سال 95 است.

وی با تاکید بر همکاری در شناسایی افراد بی سواد تصریح کرد: بر اساس تحقیقات یونسکو آموزش خواندن، نوشتن و محاسبه کردن به افراد بی سواد موجب افزایش امید به زندگی ، اعتماد به نفس و شاخص سلامت و کاهش فقر می شود.

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: سوادآموزی علاوه بر سواد پایه، مهارت های اساسی زندگی از جمله ایمنی در برابر زلزله را با مشارکت سایر دستگاه ها آموزش می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار