مدیر کل آموزش و پرورش فارس: سازمان دانش آموزی, همه ساحتهای سند تحول بنیادین را در خود گنجانده است

شیراز(پانا) – مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سازمان دانش آموزی با ورود و آموزش دانش آموزان در همه ابعاد، تمام ساحت های سند تحول بنیادی را در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان دنبال می کند.

کد مطلب: ۸۷۶۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش فارس: سازمان دانش آموزی,  همه ساحتهای سند تحول بنیادین را در خود گنجانده است

علی عسکر نجفی در نخستین گرد همایی سالانه مسئولان سازمان دانش آموزی در سال تحصیلی 97-98 اظهار داشت: سازمان دانش آموزی با ظرفیت های مناسبی که دارد و فعالیت هایی که انجام می دهد مهارت و روحیه اجتماعی دانش آموزان را افزایش می دهد.

وی با بیان این که از ظرفیت های تربیت در آموزش و پرورش به خوبی استفاده نشده است، تاکید کرد: این خلا تربیتی که امروزه کاملا محسوس است، سازمان دانش آموزی توانسته با در نظر گرفتن تمام ابعاد تربیتی دانش آموزان این خلا را پر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس سازمان دانش آموزی را همان سند تحول بنیادین دانست و خاطر نشان کرد: ایده این سازمان که محصول دهه هشتاد است، کاملا نوید بخش ساحت های سند تحول بنیادینی است که امروزه آموزش و پرورش در دستور کار خود قرار داده است.

نجفی با اشاره به این که بحث مهارت دانش آموزان که آموزش و پرورش از آن غافل شده است، ادامه داد: سازمان دانش آموزی با شرکت دادن دانش آموزان در کارهای گروهی سعی در تربیت اجتماعی دانش آموزان دارد، و این همان چیزی است که سند تحول بنیادین به دنبال آن است.

وی با بیان این که ظرفیت های سازمان دانش آموزی مسئولین آموزشی را سر شوق می آورد، اضافه کرد: سازمان دانش آموزی با استفاده مفید از ظرفیت های خود توانسته تا مهارت های اجتماعی را در پایه های ابتدایی و مهارت های فنی و حرفه ای را در مقاطع بالاتر تحصیلی به دانش آموزان آموزش دهد و سازمان دانش آموزی با این فالیت ها سعی در محقق نمودن نیاز های اجتماعی و گروهی دانش آموزان دارد.

وی عدم توجه به ظرفیت های سازمان دانش آموزی را جفا به تعلیم و تربیت دانست و گفت: سازمان دانش آموزی با ورود به همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و... و استفاده از ظرفیت های بروز دانش آموزی و با خلاقیت و ابتکار مسئولان این سازمان تا کنون به خوبی عمل کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص مجلس دانش آموزی تصریح کرد: مجلس دانش آموزی، مردم سالاری را در دانش آموزان تقویت می کند تا پس از در دست گیری مسئولیت های کشور در آینده بتوانند در سرنوشت کشور خود دخالت کنند.

نجفی بیشترین افتخارات سازمان دانش آموزی را از آن آموزش و پرورش فارس دانست و بیان داشت: مدیریت خوب این سازمان و استفاده و درک مناسب ظرفیت های این سازمان این افتخارات را رقم زده است.

وی در خصوص سرویس مدارس گفت: ابتکار سازمان دانش آموزی باعث شد تا سرویس مدارس به یک مدرسه سیار برای دانش آموزان تبدیل شود، به طوریکه در دقایقی که دانش آموزان با سرویس مدرسه رفت و آمد می کنند با استفاده از برنامه ها و وسایل بروز از بحث آموزش آن ها غافل نشده ااست.

وی با مهم شمردن همه تشکلات بدنه آموزش و پرورش، بیان کرد: ما به جد در آموزش و پرورش فارس تقویت سازمان دانش آموزی و دیگر تشکلاتی که در تربیت دانش آموزان نقش دارند را در دستور کار قرار داده ایم و از آن ها حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در راستای تربیت دانش آموزان اردوگاه شهید دستغیب در اختیار سازمان دانش آموزی قرار گرفت تا با استفاده از ظرفیت های آن و برگزاری اردو های مختلف فعالیت های اجتماعی و گروهی را به آن ها آموزش دهد.

نجفی با اشاره به این که سازمان دانش آموزی ویترینی از فعالیت های پرورشی است، اضافه کرد: استفاده از نیروهای جوان، ماهر و توانمند در سازمان دانش آموزی که امروز صورت گرفت، آینده سازمان دانش آموزی را در استان فارس رقم خواهند زد.

وی با اشاره به این که سازمان دانش آموزی همیشه دربرگیرنده افراد مخلص و پویایی بوده که روش و منش های آنان همواره در کشور سرآمد بوده اند، عنوان کرد: باید با الگوبرداری از سازمان دانش آموزی برنامه های نظام آموزشی را با سند تحول بنیادین

منطبق کنیم.

وی افزود: سازمان دانش آموزی در تمام زمینه های سیاسی،اجتماعی،فرهنگی به زیبایی و با جذابیت ورود کرده و با محوریت خود دانش آموزان تمام این فعالیت هایتیمی را دنبال میکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار