سازمان دانش آموزی، تربیت کننده روحیه منتقد و مطالبه گری در دانش آموزان

شیراز(پانا) - رئیس اداره اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به رابطه خوب میان مربیان سازمان دانش آموزی و دانش آموزان، گفت: سازمان دانش آموزی باید از این ظرفیت در راستای تربیت دانش آموزان نهایت استفاده را ببرد.

کد مطلب: ۸۷۶۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی، تربیت کننده روحیه منتقد و مطالبه گری در دانش آموزان

مهبودی در نخستین گردهمایی مسئولان سازمان دانش آموزی استان فارس در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ با اشاره به این که یکی از حوزه هایی که انجمن اولیا را همراهی کرده است، سازمان دانش آموزی بوده، اظهار داشت: با توجه به فعالیت های سازمان دانش آموزی، فعالیت های آن برای همه ما قابل تامل و تقدیر است.

وی ادامه داد: امروز ما به این نتیجه رسیده ایم که اگر در مسائل پرورشی به مولفه های تربیتی توجه کنیم، و به آن بها دهیم، دانش آموزانی موفق خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که کشور هایی که آموزش و پرورش موفقی دارند همواره در امور مختلف، صاحب نظر بوده اند، گفت: کشور هایی که در حوزه منابع زیرساختی، آموزش و پرورشی خوب و توانمند داشته باشند، نیرو هایی موفق را به جامعه خود تحویل می دهند.

رئیس اداره اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: امروزه آموزش و پرورش ما به این نوع تربیت نیاز دارد، تا دانش آموزانی را تربیت کند که در آینده تاثیر گذار باشند.

مهبودی با اشاره به ارتباط خوب مربیان تشکیلات با دانش آموزان تاکید کرد: مربیان و اعضای سازمان دانش آموزی باید از این ارتباط استفاده کنند و تربیت غیر رسمی را در مدارس فعال کنند و همچنین با برنامه های خود روحیه منتقدانه و مطالبه گرانه را در دانش آموزان فعال کنند.

وی با بیان این که بسیاری از جوانانی که دارای تحصیلات بالای علمی هستند اما پس از مدت کوتاهی از تشکیل خانواده از یکدیگر طلاق می گیرند، خاطر نشان کرد: این قبیل دانش جویان به دلیل این که در زمان دانش آموزی به خوبی تربیت اجتماعی آن ها انجام نشده است پس از ورود به محیط دانشگاه و اجتماع دچار آسیب های مختلف اجتماعی می شوند.

وی در خصوص این که جوانان بسیاری از کشور ها، بسیار به کشور و مذهب خود افتخار می کنند، تاکید کرد: با این حال جوانان کشور بعد از دیپلم همواره بجای افتخار به مذهب و ملت خود، به دنبال فرهنگ کشور های غربی هستند.

رئیس اداره اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: اگر امروز به دانش آموزان قیام عاشورا، یا تاریخ ایران، افرادی مانند کوروش و داریوش را معرفی نکنیم، در آینده بجای افتخار به فرهنگ و مذهب خود، به دنبال فرهنگ های غربی خواهند رفت، و همچنین در این راه باید داشته ها و انگیزه هایمان را قوی کنیم.

مهبودی با اشاره به این موضوع که چندین سال پیش، در آمریکا دانش آموزان نسبت به کشور خود بی اعتنا شده بودند، اذعان داشت: در این راستا در آمریکا طرحی شکل گرفت و گروهی را تربیت کردند و به مدارس فرستادند تا با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند و مشکلاتشان را مرتفع نمایند، و چیزی شبیه به مربیان تشکیلات سازمان دانش آموزی بود.

این مقام مسئول با تاکید بر زیاد شدن فاصله میان خانواده و فرزندان، خاطر نشان کرد: کشور های توسعه یافته برای این که جلوی کشور های اسلامی و در حال توسعه را بگیرند، در صدد گرفتن هویت از جوانان ما هستند، و با توجه به جوان بودن جامعه کشور ایران، اگر مراقب نباشیم، هویت از جوانان ما گرفته خواهد شد و کشور های غربی بر جامعه ما مسلط خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار