جلسه شورای برنامه ریزی سازمان د انش آموزی برگزار شد

بجنورد (پانا)-جلسه شورای برنامه ریزی سازمان د انش آموزی با حضور سرپرست اداره کل آموزش وپرورش ومدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری ومدیر سازمان دانش اموزی ،نماینده ولی فقیه در استان ،نماینده صدا وسیما ومسئولین سازمان در دفتر اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۶۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای برنامه ریزی سازمان د انش آموزی  برگزار شد

عباس سعیدی سر پرست اداره کل آموزش وپرورش درجلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی اظهار داشت: سند بالادستی نظام تعلیم و تربیت و محور کلیه برنامه های آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است،که فعالیت های سازمان دانش آموزی باید منطبق برسند تحول بینادین اجرایی گردد.

وی ادامه داد: دوره آموزشی تشکیلات برای نیروها ومربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی برگزار خواهد شد ودر برگزاری این دوره ضمن خدمت ،همکاری لازم را با سازمان دانش اموزی خواهند داشت ومساعدت لازم را خواهند کرد و به مدت 40ساعت دوره آموزشی برای مربیان پیشتاز وهمچنین آموزش مدیریت بحران به مدت 32 ساعت با همکاری استانداری برای 2هزار مربی اجرایی خواهد شد .

وی افزود :تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی - تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی - برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان - خودباوری فرهنگی را از مهم ترین اهداف سازمان دانش اموزی عنوان کرد .

محمدتقی آرین مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه افزود: با توجه به اینکه سطح سنی آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کرده برنامه ریزی برای انجام فعالیت های دانش آموزی در مدارس از اهیمت خاصی برخوردار است

وی ادامه داد: نهادینه کردن نشاط اجتماعی در مدارس در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد که باید از ظرفیت سازمان دانش آموزی به خوبی استفاده شود

در ابتدای جلسه مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی گزارشی از روند فعالیت ها و اهداف سازمان دانش آموزی به عنوان نهادی عمومی ،غیر دولتی و خود اتکا برای اعضاء شورا ارائه داد.

.وی گفت:تمرکز بیشتر بر فعالیت ها ،تقویت تشکیلات دانش آموزی و حمایت از این سازمان می تواند شکوفایی هر چه بیشتر سازمان دانش آموزی را به دنبال داشته باشد،از این رو ساماندهی فعالیت ها در حوزه سازمان دانش آموزی ضروری است.

مجید مصباح در ادامه افزود: امسال برای اولین بار پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان پیشتاز دختر و پسر در سطح استان راه اندازی شد که در این پایگاه ها کلاس های آموزش مهارت های تشکیلاتی برگزار گردید

وی هچنین از همایش یک هزار نفری یاوران انقلاب در بهمن ماه سال جاری به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد.وعنوان کرد برپایی این مراسم با توجه به سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب با شکوه تر از گذشته برگزار خواهد شد.

مدیر سازمان دانش آموزی در ادامه، برگزاری اردوهای ویژه دانش آموزان عضو سازمان را زمینه ای برای افزایش توانمندی و مهارت آموزی این قشر دانست و افزود: اینگونه فعالیت ها به ویژه در زمینه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان نقش بسیار مثبتی ایفا می کنند و در نهایت این آموزش ها به تربیت دانش آموزی مشارکت جو و مشارکت پذیر منجر می شود، ضمن اینکه قطعا حضور و فعالیت دانش آموزان استان در برنامه های پیش بینی شده تشکل هایی مانند پیشتازان، خبرگزاری پانا و ... زمینه بسیار مناسبی برای تربیت اجتماعی جامعه تحت پوشش ما شده است.

وی افزود : تا به حال 1142 مدرسه و بیش از 1200 مربی و 9900 دانش آموز در سامانه سازمان دانش آموزی ثبت شده است که پیش بینی می شود تا اواخر اسفند قریب به 60هزار دانش آموز جذب سازمان دانش آموزی شوند.

مصباح درپایان حمایت مسئولین در برگزاری هر چه بهتر فعالیت های سازمان دانش آموزی که در راستای توانمند سازی دانش آموزان جهت پذیرش مسئولیت های اجتماعی که همان رسالت اصلی سازمان دانش آموزی است را ثمر بخش دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار