در گردهمایی معاونین پرورشی ادارات آموزش و پرورش استان مطرح شد:

لزوم توجه ویژه به معنویت و اخلاق گرایی دانش آموزان در حوزه پرورشی و تربیتی

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی معاونین پرورشی ادارات آموزش و پرورش استان معنویت و اخلاق گرایی را دو مقوله مهم دانست که در حوزه پرورشی باید به آن توجه ویژه شود.

کد مطلب: ۸۷۵۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه ویژه به معنویت و اخلاق گرایی دانش آموزان  در حوزه پرورشی و تربیتی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه عنوان کرد: در سند تحول بنیادین تربیت اخلاقی، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان مدنظر قرار گرفته است و یکی از راه ها و زمینه هایی که موجبات این تربیت ها را محقق می سازد قطعا موضوع تشکل های دانش آموزی است که دانش آموز در این تشکل ها نقش پذیری و قانون پذیری را فرا می گیرد و آماده ورود به جامعه بزرگتر می شود.

خدابنده در ادامه نقش معنویت و اخلاق را در حوزه پرورشی مهم دانست و گفت : کمبود معنویت و اخلاق در جامعه آسیب های اجتماعی را بوجود می آورد و ما باید دانش آموزان را بیشتر با معنویت گرایی و اخلاق مداری آشنا کنیم.
وی بیان کرد: ما باید تقوا و پرهیزگاری را در دانش آموزان نهادینه کنیم و این مهم با آموزش کنترل درونی در دانش آموزان محقق می شود.
وی افزود: یک سری از فعالیت ها وجود دارد که دانش آموز را با معنویت آشنا می کند که از آن جمله می توان برگزاری پرشور نماز جماعت در مدارس و شرکت در مناسک گوناگون را نام برد.
خدابنده بااشاره به شعار امسال آموزش و پرورش استان که مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی مشخص شده ادامه داد: در سند تحول بنیادین منظور از مدرسه، مدرسه صالح است که دانش آموز را به مراتب حیات طیبه می رساند، متولیان تعلیم و تربیت باید بدانند که توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی در کنار مسائل آموزشی مهم و تاثیرگذار است.
وی گفت: شرکت دانش آموزان در مراسم صبگاهی، خواندن قرآن و نرمش صبگاهی همگی به مثابه یک کلاس درس است که باید در حوزه تربیتی به آن توجه شود.
خدابنده افزود: نشاط و پویایی در مدارس شامل دو بخش نشاط جسمی و نشاط معنوی می باشد و آموزش و پرورش با برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای، ورزش صبحگاهی، شرکت در مسابقات قرآن، احکام فرهنگی و هنری و همچنین حلقه صالحین و شرکت در اردوهای دانش آموزی، دانش آموز را در رسیدن به نشاط و پویایی جسمی و معنوی کمک می کند.
گفتنی ست در حاشیه این نشست از دو پوستر مربوط به افتتاحیه سی و هفتمین مسابقات دانش آموزی فرهنگی هنری و همچنین مسابقات عترت و نماز استان رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار