مانور سراسری زلزله باشعار «مدرسه ایمن ،جامعه تاب آور» در دبیرستان سمانه آموزش وپرورش ناحیه پنج مشهد برگزار شد

مشهد(پانا) - مانور زلزله تمام سازمانی به همت معاون پرورشی وتربیت بدنی وسازمان دانش آموزی باحضور مدیر آموزش وپرورش ناحیه پنج معاونین وکارشناسان ، چهارشنبه هفتم آذردر آموزشگاه تمام تشکیلاتی سمانه ناحیه پنج برگذارشد.

کد مطلب: ۸۷۴۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مانور سراسری زلزله باشعار «مدرسه ایمن ،جامعه تاب آور» در دبیرستان سمانه آموزش وپرورش ناحیه پنج مشهد برگزار شد

مانور زلزله تمام سازمانی به همت معاون پرورشی وتربیت بدنی وسازمان دانش آموزی باحضور غلامرضا بهراد مدیر آموزش وپرورش ناحیه پنج معاونین وکارشناسان ، خانم نیک جوانی معاون فرهنگی شهرداری منطقه 6، خانم غقوریان نماینده هلال احمر، نماینده فرمانداری،ایستگاه 15 آتش نشانی، ،نمایندگان اتفاقات آب وبرق و گاز،اورژانس،گروه امداد محلات (دوام ثامن)، ونمایندگان شورای محلات روز چهارشنبه هقتم آذرماه نود وهفت در آموزشگاه تمام تشکیلاتی سمانه ناحیه پنج برگذارشد.

غلامرضا بهراد، مدیر آموزش وپرورش ناحیه 5 ضمن قدر دانی از برگزار کنندگان وخیر مقدم به نمایندگان ارگانهای حاضر در این مانور گفت: یکی از بزرگترین عوامل مرگ ومیر در حوادث غیر مترقبه ساخت وسازهای غیر اصولی است که مخصوصا در بافتهای حاشیه ای شهر وجود دارد

وی با اشاره به حوادث بعد از زلزله های بم و رودبار و منجیل بر آموختن فرهنگ مقابله با بحران تاکید کرده و مقایسه بین کشورهای توسعه یافته و ایران افزود: ما در امکانات رفاهی موجود در ردیف کشورهای توسعه یافته ایم اما در فرهنگ استفاده و چگونگی بهره برداری از این امکانات در ردیف آنها نیستیم .

بهراد دانش آموزان را به بررسی حوادث طبیعی در کشورهای دیگر ونحوه برخورد با این حوادث از طربق معلمان ،آموزشگاه واینترنت توصیه کرد .

وی در ادامه افزود: برای مقاوم سازی و امدادکسب تخصص لازم است و برای فرهنگ سازی باید از آموزش و پرورش آغاز کرد و دانش آموزان باید فرهنگ گفتگو، سوال و جواب، نظم و مواجهه با بحران را بیاموزند.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه 5 در پایان با آرزوی اینکه دانشگاه مشهد جزء بهترینهای جهان باشد تاکید کرد خوب درس خواندن وعلم آموزی برای جوانان که چشم امید وآینده ملت باید سر لوحه کارها باشد.

در ادامه با نواختن آژیر زلزله مانور آغاز شده ودانش آموزان در مرحله اول پناهگیری ودر مرحله دوم باهمراهی هلال احمر ،آتشنشانی،اورژانس وگروه دوام ثامن مراحل مختلف امداد ونجات را به نمایش گذاشتند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار