همزمان با آژیر زنگ ایمنی:

مانور زلزله در شهریار برگزار شد

شهریار (پانا) - با حضور امام جمعه شهر باغستان معاون تربیت بدنی و سلامت مدیر کل اموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، مدیریت بحران استانداری تهران شهرداری باغستان، اعضای شورای شهر، نیرو نظامی و انتظامی سپاه شهریار راهبر ریاست حلال احمر شبکه بهداشت مسئولین اداره گاز، برق، آب کارکنان اموزش پرورش مانور زلزله به صورت استانی در دبیرستان فاطمه پزشکی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله در شهریار برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش شهریار در حاشیه این مانور در خصوص اهمیت والای آگاهی بر اقدامات هنگام زلزله بیان کرد: به جهت زلزله خیز بودن و عدم آگاهی از زمان زلزله بر آن شدیم تا با آموزش حرفه ای به دانش آموزان و آگاه سازی آن ها از کلیه وظایف ارگان هایی که در هنگام زلزله به امداد رسانی می پردازند، آن ها را برای مقابله با این پدیده آماده ساخته تا در هنگام بروز چنین مشکلاتی بتوانیم تلفات و خسارت های ناشی از این حوادث را به حداقل برسانیم.

قاسمی مسئول عملیات هلال احمر با ارائه گزارش در خصوص مانور زلزله بیان کرد: فعالیت های اجرا شده در مانور از قبیل جست و جو و امداد، تریاژ و تخلیه مجروحین، بهداشت و درمان، آتش نشانی، تامین سلامت روانی و اجتماعی، تخلیه اضطراری و اسکان موقت، امنیت، انتظامات و امور قضایی، ترافیک و حمل و نقل و آوار برداری و پاک سازی و گشایش مسیر های امداد رسانی هست.

در این مانورجمعیت هلال احمر نیز به امداد و نجات، اسکان موقت و برپایی چادر، انتقال مصدومین از طبقات بالا به محوطه امن، تامین البسه و لوازم سرمایشی و گرمایشی خواهد پرداخت و در مقابل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به انجام عملیات اطفای حریق، عملیات مقابله با نشت مواد سمی و خطرناک با همکاری اداره گاز، و استقرار ماشین آلات آتش نشانی انجام می دهند.

شبکه بهداشت و درمان و اورژانس با برپایی سریع چادر های درمانی، انتقال مصدومین به محل مناسب و انتقال مجروحان به بیمارستان های امدادی، تامین دارو و تجهیزات درمانی در محل اسکان موقت و انجام تمهیدات ویژه به منظور جلوگیری از بیماری های واگیر دار در محل حادثه دیده به زلزله زندگان کمک خواهند کرد.

شایان ذکر است ،اجرای روند این برنامه بر عهده فرمانداری شهرستان شهریار است تا با نظارت به نقاط قوت و ضعف ارگان ها پی ببرند و کلیه آموزش ها در این مانور بسیار اصولی است و تمام موارد یاد شده در این مانور انجام می پذیرد.

/خبرنگار: مبینا حسین پور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار