مدیر کل آموزش و پرورش فارس: سیطره کنکور بر نظام آموزش و پرورش مانعی بر سر دستیابی به اهداف تربیتی است

شیراز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس کنکور را مانعی در مسیر پیشرفت آموزش و پرورش دانست که باعث می شود، خروجی‌های آموزش و پرورش در طراز نظام جمهوری اسلامی نباشند.

کد مطلب: ۸۷۳۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش فارس: سیطره کنکور بر نظام آموزش و پرورش مانعی بر سر دستیابی به اهداف تربیتی است

علی عسکر نجفی در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش و پرورش کل کشور در شیراز با بیان این که امیدواریم آثار این گردهمایی شامل حال دانش آموزان شود عنوان کرد: این گردهمایی برمبنای سند تحول بنیادین برگزار شده است و این سند به تغییر نظام از تک ساحتی به نظام جدید ۶ ساحتی توجه دارد و امیدواریم که زیر نظام های اجرای سند تحول بنیادین به خوبی اجرا شود تا بتوانیم شاهد تحقق اهداف این سند در کشور باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس بیان داشت: سیطره کنکورعاملی است که نفس نظام تعلیم و تربیت را گرفته و این امر باعث شده است تا خروجی هایی را در طراز نظام جمهوری اسلامی نداشته باشیم.

نجفی گفت:پرهیز از نگاه تک بعدی و نگاه به ساحت های سند تحول بنیادین کمک می کند تا در آینده در رشد دانش آموزان قدم هایی رو به جلو برداریم.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش از ابتدا یک استراتژی اشتباه را دنبال کرده است، ادامه داد: جدایی امر پرورش از آموزش از ابتدای کار باعث شده تا مشکلاتی را پیش روی آموزش و پرورش قرار دهد، و افزایش مهارت دانش آموزان در مبارزه با آسیب های اجتماعی یکی از راه های برون رفت این مشکلات است.

وی ادامه داد: ما نباید برای تربیت متولی قرار دهیم، اما امروزه شاهدیم که در مدارس تنها مربیان پرورشی در تربیت دانش آموزان دخیل هستند، در حالی که باید تمام عوامل یک مدرسه و نظام آموزشی باید علاوه بر درس در تربیت دانش آموزان دخیل باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در خصوص کمبود مربی پرورشی در استان فارس تصریح کرد: با توجه به این که هر مدرسه باید یک مربی پرورشی داشته باشد، اما در حال حاضر با وجود بیش از 8 هزار مدرسه در سطح استان با کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم .

نجفی اضافه کرد: زمانی که نیروی انسانی کم باشد، راهبری لازم برای تربیت دانش آموزان وجود نخواهد داشت که این نشان می دهد آموزش و پرورش در اولویت قرار نگرفته است.

وی با اشاره به این که امروزه هر مشکلی که پیش می آید تمام نگاه ها به سمت آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد: به آموزش و پرورش نگاه عمقی و جدی صورت نمی گیرد، و در بودجه بندی دولت هیچ مبلغی برای وزارت آموزش و پرورش تخصیص داده نمی شود که امیدواریم متولیان این امر با نگاه به آموزش و پرورش آن را اولویت نخست خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار