در بازدید از کتابخانه‌ دانش‌آموز و مرکز بازی‌های فکری شیراز

معاون پرورشی آموزش و پرورش: بازی‌های فکری می‌تواند موجب ارتقای سطح آموزشی دانش‌‌آموزان شود

شیراز (پانا) - معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در بازدید از کتابخانه دانش‌آموز و مرکز بازی‌های فکری در شیراز گفت: بازی‌های فکری که سازمان دانش آموزی فارس متولی آن در کشور شده است، می تواند موجب ارتقا سطح آموزشی دانش آموزان شود و گام موثری در زمینه افزایش مهارت‌های تفکری دانش آموزان شود.

کد مطلب: ۸۷۳۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش: بازی‌های فکری می‌تواند موجب ارتقای سطح آموزشی دانش‌‌آموزان شود

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، کتابخانه دانش‌آموزی شیراز را از نظر منابع و معماری سنتی ساختمان منحصر به فرد بر شمرد و اظهار کرد: تاسیسات، امکانات و معماری بی‌نظیر ساختمان کتابخانه دانش آموزی شیراز در کشور جز برترین‌هاست.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ظرفیت‌های ایجادشده مطالعاتی و آموزشی این کتابخانه را می‌توان مهم ترین ویژگی آن دانست، اذعان کرد: همواره یکی از رویکرد های مورد تاکید وزارتخانه تبدیل محیط خشک و سخت مدرسه به محیطی شاد و مفرح برای یادگیری بهتر دانش‌آموزان بوده است که این بنا با دارا بودن محیط های آموزشی امن و استاندار و بروز از جمله بازی‌های فکر و آموزشی می‌تواند به دستیابی این رویکرد کمک شایانی کرد.

وی ادامه داد: این بستر مناسب موجب شده تا دبیرخانه دائمی برگزاری بازی های فکری ، آموزشی در سطح آسیا به شهر شیراز واگذار شود و این موضوع می تواند در کنار استفاده بهینه از این مکان مناسب موجب ارتقا سطح آموزشی گردد.

کاظمی به منظور تقویت و تجهیز بیشتر این کتابخانه،مبلغ ۵۰ میلیون تومان را از محل اعتبارات معاونت پرورشی وزارتخانه در اختیار این کتابخانه قرار داد.

کتابخانه دانش آموز با مساحت 4 هزار متر مربع در سه و نیم طبقه شامل چندین بخش مختلف در سال 1380 مورد بهره برداری قرار گرفت تا کنون 138 هزار جلد کتاب در موضوعات گوناگون در مجموعه ی خود جمع آوری کرده است و مدیریت این مجموعه بر عهده سازمان دانش آموزی فارس است.

در این کتابخانه بخشی با 2 هزار جلد کتاب برای کودکان در نظر گرفته شده که کودکان می توانند خودشان کتاب دلخواهشان را انتخاب کنند. همچنین در سالنی منحصر به فرد 250 نشریه در موضوعات مختلف گردآوری شده است.مجموعه کتابخانه دانش‌آموز ، فضایی فراتر از یک کتابخانه است و افرادی که به دنبال محیطی آرام برای مطالعه هستند می توانند از سالن‌های مجهز مطالعه ی این مجموعه و برای استراحت از کافی شاپ و کافی نت موجود در مجموعه استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار