خبرنگاران پانا، گوش شنوای مسئولان و جامعه در مدارس هستند

شیراز(پانا) - مشاور قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی قالب فرایند فعالیت پانا را تربیت و رشد دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان در پانا فرا می گیرند که چگونه بنویسند، چگونه گوش دهند و محدودیت ها و خط قرمز ها رادر بیان و گفتار خود رعایت کنند و در عین حال آزادانه به بیان اندیشه ها و مطالبات اجتماعی بپردازند.

کد مطلب: ۸۷۴۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران پانا، گوش شنوای مسئولان و جامعه در مدارس هستند

علی نقی یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگار پانا، در خصوص هدف تاسیس سازمان دانش آموزی اظهار داشت: زمانی که سازمان دانش آموزی تاسیس شد، قرار بود، بستری برای پاسخگویی به تنوع خواهی دانش آموزان علاقه مند به حوزه های مختلف مانند خبرنگاری، مهارتی و... باشد.

وی با اشاره به یکی‌از علاقه مندی های دانش آموزان که خبرنگاری است، ادامه داد: در ابتدا خبرنگار پیشتاز و فرزانه و انجمن پیام اوران خبرنگار در کانون ها را فعال کردیم، که پس از تلفیق این ها با یکدیگر در سازمان دانش آموزی منجر به تاسیس خبرگزاری دانش آموزی با نام اختصاری پانا شد.

مشاور قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی با بیان این که کار خبرنگاری، یکی از کارهای سخت و زیان آور است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع دانش آموزانی هستند که علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستند و سازمان دانش آموزی این بستر را برای رفع نیاز آنان فراهم کرده است و خبرگزاری پانا با آموزش مهارتهای خبرنگاری به آنان، حس مسئولیت اجتماعی موجود در دانش آموزان را تقویت می کند.

یزدان پناه با لاینفک شمردن بحث آموزش خبرنگاری در خبرگزاری پانا، ادامه داد: ما نیز از این علاقه مندی دانش آموزان استقبال می کنیم و در قالب کار پانا که در واقع فرایندی تربیتی است و قرار است تا دانش آموزان را به یک رشد و تربیت برسانیم و با مهارت افزایی بدانند چگونه بنویسند ، چه میزان بنویسند و خط قرمز ها را رعایت کند.

وی اضافه کرد: در راستای آموزش های بیشتر خبرنگاران، پانای مرکزی در حال تدوین برنامه ای است تا خبرنگاران را در سطح شهرستان ها بیشتر آموزش دهیم تا قدرت علمی کار خبر را پیدا کنند، یعنی خبرنگارانی شوند که هم به صورت حرفه ای و هم به صورت آماتور به این کار بپردازند.

وی با اشاره به این که شعار تشکیل این خبرگزاری، هر مدرسه یک خبرنگار بود، افزود: با توجه به جامعه عظیمی که آموزش و پرورش دارد، اگر در ۱۰۷ هزار مدرسه، هرکدام یک خبرنگار داشته باشیم، دانش آموران ضمن این که رشد می کنند، مشکلات مدارس را به گوش مسئولین آموزش و پرورش ، جامعه و اولیا می رسانند.

مشاور قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی تاکید کرد: پس از محقق شدن این امر ، بدون تردید این دانش اموزان قادرند آموزش و پرورش را به لایه های مختلف جامعه معرفی نمایند.

یزدان پناه خاطر نشان کرد: خبرنگاران پانا باید تلاش کنند تا سازمان دانش آموزی و ظرفیت های موجود در این سازمان را به جامعه معرفی کنند تا قادر باشند در کنار این شناخت مشکلات آموزش و پرورش را به مردم برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار