مدیر کل آموزش و پرورش فارس: فرهنگ سازی و آموزش روش مقابله با انواع تهدیدات از مدرسه آغاز شود

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: بهترین جایی که می توان فرهنگ سازی لازم برای مقابله با انواع تهدیدات را ایجاد نموده و نسل آینده را با آن آشنا کرد، آموزش و پرورش و مدارس است.

کد مطلب: ۸۶۶۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش فارس: فرهنگ سازی و آموزش روش مقابله با انواع تهدیدات از مدرسه آغاز شود

علی عسکر نجفی در آیین نکوداشت هفته پدافند غیر عامل مدارس فارس در دبیرستان دخترانه شهید محمد تقی دستغیب ناحیه سه شیراز، گفت: انسان از دیرباز به دنبال ایجاد امنیت در محیط زندگی خود بوده و تلاش کرده تا عوامل تهدید کننده زندگی را از خود دور کند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس پدافند غیر عامل را آمادگی برای مقابله با انواع تهدید های مختلف عنوان کرد و گفت: لازمه این نوع دفاع،شناسایی نقاط حساس و در معرض خطر و ایجاد شرایط لازم برای جلوگیری از آسیب های احتمالی است.

وی با اشاره به اقدامات مهم نظام تعلیم و تربیت در این راستا ، گفت: طی سال های اخیر و در قالب درس آمادگی دفاعی ،آموزش راه های مقابله با تهاجم دشمن در قالب پدافند عامل و آمادگی در برابر تهدیدات مختلف در قالب پدافند غیر عامل پیش بینی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: یکی از حوزه هایی که در زمینه آموزش پدافند غیر عامل باید به آن توجه کرد، نحوه مقابله با شبیخون و تهاجم فرهنگی است که دانش آموزان ما را تهدید می کند.

وی همچنین با اشاره به شیوع انواع آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان به عنوان نوعی تهدید برای آنها، گفت: در این مینه نیز باید اقدامات پدافندی لازم را داشته باشیم که مهمترین این اقدامات می تواند آگاهی بخشی به دانش آموزان و والدین در این زمینه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار