معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش:

تمام ارکان مدرسه باید مسئولیت تربیت دانش آموزان را بر عهده بگیرند

شیراز(پانا) - معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: علت اصلی گردهمایی و هم اندیشی معاونان پرورشی این است که مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش را دنبال کنیم و سهم معاونت پرورشی را از این سند روشن کنیم.

کد مطلب: ۸۷۳۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تمام ارکان مدرسه باید مسئولیت تربیت دانش آموزان را بر عهده بگیرند

علی رضا کاظمی در گردهمایی سالانه معاونان پرورشی ادارات کل کشور در گفتو‌گو با خبرنگار پانا گفت: در این همایش که با عنوان "معاونت پرورشی در سند تحول بنبادین از نظر تا عمل "برگزار می‌شود به بازخوانی وظایف حوزه پرورشی و همچنین به برنامه هایی که از سوی سند تحول بنیادین به بخش پرورشی محول شده خواهیم پرداخت و هدف رسیدن به درک متقابل، وحدت رویه و مرور برنامه های حوزه پرورشی است.

وی با تاکید بر اینکه ساعت پرورشی الزاما ما را به اهداف پرورشی نمی رساند گفت: زمانی در حوزه پرورشی موفق خواهیم بود که تمام عوامل اجرایی مدرسه در رویکرد متفاوت تعلیم و آموزش را بر محور تربیت قرار دهند.

وی گفت: اهداف حوزه پرورشی تنها از سوی مربی پرورشی قابل دستیابی نخواهد بود و باید تمام ارکان مدرسه مسئولیت تربیت دانش آموز را در ابعاد مختلف با تمام امکانات بر عهده بگیرند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راهبردهای تربیتی را میشود از منظر قرآن دنبال کرد اضافه کرد: در قران رویکردهای تربیتی بر دومبنای تبشیری و تنذیری است و در سوره مومنون یکی از بهترین الگوهای تربیتی برای انسانها بیان شده است.

علی رضا کاظمی با بیان کلیات این الگو در سوره مومنون افزود: رویکرد این سوره تبشیری است و امید دهنده و با ترسیم چشم انداز روشن شاخص ها و نکات دستیابی به چشم انداز را روشن می کند.

این مقام مسئول با بیان این که جاده ی رستگاری و پله سعادت انسان مراحلی دارد، اولین آن را اسلام و بعد از اسلام را، ایمان دانست که این طیفی است از صفر تا صد و بعد از ایمان مرحله احسان است.

وی تاکید کرد: امروز مهمترین سیاست آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است و اولویت نخست ما در این گردهمایی باید رسیدن به یک درک مشترک از گفتمان تا عمل باشد، همچنین مهمترین رویکرد حاکم بر سند تحول بنیادین، رویکردهای تربیتی و پرورشی است و ما اگر چشم انداز را نکاه میکنیم متوجه چرخش سراسری این رویکرد به تربیتی هستیم.

وی اضافه کرد: باید آموزش و پرورش را از آموزشی بودن صرفا، به یک نهاد، پرورشی، اجتماعی و مهارتی تبدیل کنیم و تدوین برنامه های زیر نظام سند تحول بنیادین و برنامه ریزی برای اجرای آن تنها راه دستیابی و تحقق سند است.

وی در پایان از میزبانی فارس در کمیت و کیفیت این گردهمایی تقدیر کرد و گفت: فارس سنگ تمام گذاشته است و از زحمات خالصانه و صمیمانه کارکنان معاونت پرورشی آموزش و پرورش فارس تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار