طرح حفظ جزء سی قرآن کریم درمدارس شهرتهران

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت : بدین منظور نهضت ملی حفظ جز ۳۰ قرآن کریم شکل گرفت تا دانش‌آموزان بتوانند بنا به استعداد، توانمندی و علایق خود از بسته‌های مختلف حفظ قرآن آموزش و پرورش استفاده کنند.

کد مطلب: ۸۷۳۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح حفظ جزء سی قرآن کریم درمدارس شهرتهران

عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی گفت: طرح بشارت ۱۴۵۲ به مناسبت هزار و چهارصد و پنجاه و دومین سال تولد قرآن کریم با محوریت نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از سوی بخش‌های مختلف فرهنگی کشور از جمله سازمان صدا و سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شکل گیری ستاد راهبری حفظ قرآن در یک کار منسجم و گروهی و فارغ از جزیره‌ای بودن با محوریت وزارت آموزش و پرورش آغاز به کار کرده است.

کریمی افزود: اولویت آموزش و پرورش شهرتهران درسال تحصیلی جدید اجرای نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم است بر اساس بخش‌نامه ابلاغی فعالیت این نهضت از ۱۵ مهرماه، در مدارس آغاز شده است و ثبت‌نام‌ها از طریق اپلیکیشن سینا روبیک و همچنین مراجعه به مربیان و معلمان مدارس انجام می‌گیرد.بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، وزات آموزش و پروش اولین نهادی بود که با اجرای طرح نور به فرمان معظم‌له لبیک گفت. در این زمینه فرهنگ‌سازی خوبی صورت گرفت اما حفظ قرآن از ابتدا تا انتها کار خاصی، برای علاقه‌مندان ویژه است که باید به صورت تخصصی دنبال شود. در طرح نور حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند و دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در آزمون به رقابت با سایر دانش‌آموزان پرداختند که از این تعداد یک میلیون و پنج هزار نفر توانستند محفوظات خود را ارائه دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران مدخل ورود به قرآن کریم، بر اساس نظرات کارشناسان حفظ جز ۳۰ قرآن، به واسطه کوتاه بودن سوره است، عنوان کرد: بدین منظور نهضت ملی حفظ جز ۳۰ قرآن کریم شکل گرفت تا دانش‌آموزان بتوانند بنا به استعداد، توانمندی و علایق خود از بسته‌های مختلف حفظ قرآن آموزش و پرورش استفاده کنند.

زمان ثبت نام در نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را تا اسفندماه می باشد ثبت نام گروهی از طریق اپلیکیشن سینا روبیک صورت می‌گیرد.

کریمی با اعلام این مطلب که شبکه قرآن و رادیو قرآن از ابتدای تابستان سال جاری اجرای نهضت ملی حفظ قرآن کریم را آغاز کرده‌اند، عنوان کرد: این طرح در سه بخش اجرایی می‌شود که بخش اول حفظ تا سوره زلزال است اما به احترام دانش‌آموزان این طرح از ۱۵ مهرماه مجددا آغاز به کار کرد و تا انتهای آذرماه نیز بخش اول آن به طول می‌انجامد.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران تصریح کرد: این طرح داوطلبانه در میان دانش‌آموزان اجرایی می‌شود، و بیشتر دانش‌آموزان بخش‌های زیادی از جزء۳۰ قرآن کریم را حفظ هستند اما حلقه مفقوده در آموزش‌های قرآنی این است که دانش‌آموزان بر روانخوانی و حفظ تسلط کافی پیدا نمی‌کنند؛ یکی از شیوه‌های تسلط روخوانی و تکرار است تا به مهارت بیانجامد.

شایان ذکر است: در زمینه آموزش توجیهی مدیران مدارس، آموزگاران و معاونین پرورشی جلسات توجیهی باحضور اساتید سازمان اوقاف و امورخیریه و مسئولین اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران در مناطق به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار