فرماندار اسکو: برای نیل به توسعه بایدبرمسائل اصلی کشور به اجماع برسیم

اسکو( پانا) - محمدزاده فرمانداراسکو درجمع مدیران مدارس که صبح امروز درسالن آمفی تئاتر کانون فجر برگزارشد،اظهار داشت:برای نیل به توسعه بایدبرمسائل اصلی کشور به اجماع برسیم واین اجماع از طریق گفت وگو حاصل می شود.

کد مطلب: ۸۷۲۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسکو: برای نیل به توسعه بایدبرمسائل اصلی کشور به اجماع برسیم

محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو صبح امروز در جلسه مدیران مدارس شهرستان با اشاره شرایط ویژه کشور گفت: امروز این سوال بسیار مطرح می شود که پس از خروج آمریکا از برجام چه خواهد شد و کشور به کدام سمت و سو خواهد رفت.

وی در پاسخ به این سوال اظهار داشت : به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ، تحریم های جدید بسیار متفاوت از تحریم های گذشته است و دلیل اصلی آن ، یکجانبه بودن آن ها از سوی آمریکا و عدم همکاری جامعه جهانی باین تحریم ها است.

فرماندار اسکو افزود: به دلیل این عدم همراهی است که شاهد هستیم پس از آغاز دور جدید تحریم ها در 13 آبان ، وضعیت اقتصادی کشور و به طورمشخص بازار ارز نه تنها ملتهب نشده که با شیبی ملایم به سمت ثبات نسبی در حال حرکت است.

محمدزاده ادامه داد : آمریکا خود از اثرگذار نببودن این تحریم ها آگاه است و براین اساس می کوشد فضای روانی کشور را تحت تاثیر قرار دهد. اگر بتوانیم فضای روانی کشور را از طریق آگاهی بخشی به شهروندان مدیریت کنیم ، قطعا از این برهه حساس نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

فرماندار اسکو در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص نقش و اهمیت گفت و گو در توسعه کشور اظهار داشت : توسعه و پیشرفت کشور خواسته تمام ایرانیان و جریان های مختلف سیاسی است . برای نیل به این مهم باید بر سر مسائل اصلی کشور به اجماع برسیم و این اجماع بدون گفت و گو و شنیدن دیده گاه های یکدیگر محقق نخواهد شد.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان اسکو در ادامه گفت : مدیران مدارس ما در خط مقدم نظام آموزشی هستند و در راستا اهداف مجموعه آموزش و پرورش شهرستان نخبه پروری و استفاده از پتانسیل مدیران در عرصه مختلف هستند.

نجابت در ادامه تصریح کرد: مدیران مدارس در سه محور کار کنند،دانش آموز محور-اولیا محور و معلم محور که برای این سه محور ، آموزش مستمر و بازدید مستمر لازم و تاثیر گذار می باشد.

رئیس اداره نماز و عترت اداره کل آموزش وپرورش استان در خصوص اهمیت انس با قرآن اظهار کرد: فعالیت های قرآنی و انس با قرآن موفقیت های بسیاری را برای این افراد در سایر مراحل زندگی به ارمغان می آورد؛ موفقیت های دانشمندان بزرگ جهان اسلام اعم از ابن سینا و خواجه نصیر که مدت زمان طولانی را با قرآن و قرآن خوانی طی می کردند، گواهی بر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: قرائت قرآن و توجه به مفاهبم و مضامین این کتاب آسمانی نگاه افراد به مسائل دنیوی را تغییر می دهد و تأثیر بسزایی در اعتلای روابط و موفقیت های افراد دارد.

صادق زاده گفت: اذان ، بیان اعتقادات با صدای بلند است و اقامه نماز با مقدمه اذان در 5 نوبت حقانیت اسلام را به اثبات می رساند.

رئیس اداره قرآن و عترت استان در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه ای حفظ30 جزء قرآن کریم در مدارس تاکید کرد: امسال در تمامی مدارس مقطع ابتدایی استان حفظ 30 جزء قرآن کریم برگزار خواهد شد.

درپایان این جلسه که با پاسخ فرماندار به پرسش های حاضران همراه بود ، از تلاش های بی وقفه ی علرضا پارسا معاون پشتیبانی و برنامه ریزی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان اسکو و دوتن از مدیران مدارس این شهرستان که به تازگی به مقام بازنشستگی نائل آمده اند تجلیل گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار