مشارکت بیش از 36 هزار دانش آموز فارس در جشنواره دانایی و توانایی

شیراز (پانا) - دومین جشنواره دانایی و توانایی 27 آبان با محوریت شعار بیست‌و‌ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران «حال خوش خواندن» در اردوگاه شهیدباهنر تهران برگزار شد و دانش آموزان استان فارس نیز حضوری فعال در این جشنواره داشتند.

کد مطلب: ۸۷۲۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت بیش از 36 هزار دانش آموز فارس در جشنواره دانایی و توانایی

کارشناس مسوول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به اینکه، فارس در مرحله آموزشگاهی با تعداد ۳۶ هزار دانش آموز از هر سه دوره تحصیلی این آزمون را برگزار نمود افزود: در مرحله منطقه ای ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان با هم به رقابت پرداختند و ۲۵۴ نفر ازدانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم برای ورود به مرحله استانی برگزیده شدند.

ابراهیم نجفی نژاد اظهار داشت: ۸ نفر از برگزیدگان استانی به جشنواره کشوری اعزام شدند و در مجموع استان فارس به عنوان استان نخست در جذب دانش آموزان در این جشنواره معرفی شد.

دانش آموزان، امیر حسین حیدری ، اسماعیل فیروزی از فسا درمقطع متوسطه دوم ، علیرضا جهاندیده از ناحیه دو و امیر حسین رضایی نسب از استهبان از متوسطه اول در بخش پسران و در بخش دختران زهرا ظفر آبادی از ناحیه 3 والها م نظامی ازناحیه یک شیراز در مقطع متوسطه اول و فائزه امینی از ناحیه یک شیراز و زهرا کرم بخش از فیروز آباد در مقطع متوسطه دوم به جشنواره کشوری اعزام شدند.

دومین جشنواره دانایی و توانایی با حضور 500 هزار دانش‌آموز در مدارس کشور برگزار شد و در این فرآیند دانش‌آموزان یک کتاب که از سوی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بود را مطالعه کردند، آزمون دادند و نفرات برتر مدرسه انتخاب و به منطقه معرفی شدند.

در مناطق آموزش و پرورش به نفرات شرکت‌کننده دو کتاب معرفی شد و نفرات برتر از طریق آزمون شناخته شدند و به مرحله استانی راه یافتند. در مرحله استانی تعداد کتاب‌ها به سه جلد افزایش پیدا کرد.

پس از آزمون استانی در نهایت نفرات برتر هر استان معرفی شد و از هر استان هشت نفر به عنوان برگزیده انتخاب و چهار دانش‌آموز پسر و چهار دانش‌آموز دختر از پایه‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم متوسطه به مرحله نهایی و کشوری راه یافتند.

در مرحله کشوری چهار کتاب به انتخاب خود دانش‌آموزان مطالعه شد و تفاوت این مرحله آن است که در این مرحله آزمونی برگزار نمی‌شود و به جای آن کارگاه‌های کتاب‌پژوهی برگزار می‌شود.

در این جشنواره 9 نفر از نویسندگان کتاب‌ها به همراه دانش‌آموزان منتخب به تبادل نظر در خصوص محتوای کتاب ها پرداختند و در کارگاه های این جشنواره دانش‌آموزان با حضور استادان مجرب با ۱۲۰ عنوان کتاب آشنا می‌شوند.

آیین تجلیل از برگزیدگان در کتابخانه ملی ایران با حضور چهره‌های برتر حوزه کتاب، ناشران برگزیده و 300 دانش آموز شرکت کننده در این دوره از جشنواره و همچنین مسئولان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار