رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان خبر داد:

شرکت بیش از شش هزار دانش آموز استان در جشنواره دانایی توانایی

زنجان (پانا) - قاسم علی قنبری رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان از شرکت بیش از شش هزار دانش آموز استان در جشنواره دانایی توانایی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۸۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
شرکت بیش از شش هزار دانش آموز استان در جشنواره دانایی توانایی

مرحله آموزشگاهی سومین جشنواره ی "دانایی توانایی" با حضور بالای شش هزار نفر از دانش آموزان و بصورت هم زمان در آموزشگاه های استان برگزار شد.

قاسم علی قنبری رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به این که مرحله ی آموزشگاهی جشنواره ی "دانایی توانایی" روز چهارشنبه سوم بهمن در مدارس استان برگزار شد گفت: «سومین دوره ی مسابقات کتابخوانی تحت عنوان جشنواره"دانایی توانایی"در چهار مرحله ی آموزشگاهی،منطقه ای ،استانی وکشوری در سال تحصیلی 98-97 درکلیه ی مناطق 14 گانه ی تحت پوشش اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد».

قنبری گفت: «این مرحله از جشنواره در مقطع دوره اول ابتدایی کتاب " نقطه" با حضور 1862 دانش آموز،درابتدایی دوره ی دوم کتاب "دردسر رازهای من" با حضور سه هزار و 12 دانش آموز،در مقطع متوسطه ی دوره ی اول کتاب "جاناتان، مرغ دریایی" با شرکت 782 دانش آموز و در مقطع متوسطه ی دوره ی دوم کتاب" تن تن و سند باد" با شرکت 348 دانش آموز برگزار گردید».

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: «توانایی خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی است و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروزی امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد و خواندن و مطالعه ی کتاب به افراد کمک می‌کند تا قوه ی تخیل فعال‌تری داشته باشند و این تخیل موجب افزایش سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه می‌شود».

وی ادامه داد: «خواندن کتاب، حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد و باعث کاهش استرس می‌ گردد و در این راستا متولیان آموزش و پرورش جهت تشویق دانش آموزان به مطالعه ی مفید ،طی سه سال متوالی با طرحی تحت عنوان"جشنواره ی دانایی توانایی"در قالب مسابقات فرهنگی وهنری در صدد ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه ی مفید در بین این نسل آینده ساز می باشند».

قنبری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و همکاری صمیمانه ی کلیه ی روسای ادارات ، معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان فرهنگی و هنری نواحی و مناطق 14 گانه،مدیران مدارس، معاونین و مربیان پرورشی، ابراز امیدواری کرد: «با برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های صحیح و مطلوب گامی موثر در جهت ارتقا و گسترش نهضت مطالعه ی مفید و تقویت فرهنگ انس با کتاب و کتاب خوانی برداشته شود».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار