استاندار تهران؛

مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی است

شهرقدس (پانا) - استاندار تهران در نشست مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرقدس گفت:مسئله اعتیاد نیازمند عزم همگانی بوده و تمامی داستگاه ها باید در آن ورود کرده و تلاش خود را در این راستا انجام دهند.

کد مطلب: ۸۷۰۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی است

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در نشست مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرقدس در رابطه با مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: تمامی مسولان و دیگر دستگاه ها می بایست در جهت رسیدگی به موضوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ورود کرده و تمامی تلاش خود را در این راستا به عمل اورند چرا که این مسئله نیازمند عزم همگانی است.

مقیمی افزود: دستگاه های فرهنگ ساز تبلیغی نقش بسزایی را در خصوص این موضوع برعهده دارند چرا که نیروی انتظامی به تنهایی موظف به مبارزه با مواد مخدر نمی باشد.

وی بیان کرد: امروزه آموزش و پرورش برای آگاه سازی های اجتماعی علل خصوص اعتیاد و توانمند سازی معلمان، دانش آموزان، اولیا عملی موثر در غالب طرحی به نام طرح نماد انجام داد است.

وی گفت: کنترل مدارس در راستای آسیب های اجتماعی مخصوصا اعتیاد کافی نبوده لذا دانشگاه ها نیز باید در این امر ورود کرده چرا که حضور دانشگاه ها نیز بسیار مهم و موثر می باشد.

استاندار تهران در ادامه افزود: متاسفانه امروزه اعتیاد در برخی خانه ها نفوذ کرده لیکن خانه هایی که این امر در آن جایی نمی باشد نیز در معرض خطر می باشد چرا که اعتیاد پشت درب همه خانه ها کمین کرده و تمامی خانواده ها را لحظه به لحظه مورد تهدید قرار می دهد.

مقیمی تصریح کرد: مهم ترین مسئله در امر اعتیاد خروج معتادان از مراکز نگهداری مربوطه و حضور مجدد آن ها در جامعه می باشد لذا پس از فعالیت مراکز ماده ۱۶سم زدایی معتادان متجاهر پس از شش ماه می بایست فضایی را ایجاد کرده که دوباره جامعه پذیرای آن ها باشد و فرصت های شغلی را برای آن ها فراهم کرد.

مقیمی استاندار تهران در پایان عنوان کرد: سمن ها و سازمان های مردم نهاد باید فعالیت های بیشتر و موثر تری را در کنترل و مبارزه با آسیب هایی چون مواد مخدر به عمل آورند از طرفی مهارت آموزی معتادان متجاهر پس از سم زدایی بسیار مهم بوده لذا فنی و حرفه ای نقش مهم و بسزایی را در این امر دارد.

/خبرنگار:پردیس سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار