تفاهم نامه همکاری مشترک آموزش و پرورش و شرکت آبفای فارس امضا شد

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: اگر هدف ما تربیت شهروندان مسئولیت پذیر، آینده نگر و آگاه در زمینه های مختلف اجتماعی است، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود .

کد مطلب: ۸۶۸۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه همکاری مشترک آموزش و پرورش و شرکت آبفای فارس امضا شد

علی عسکر نجفی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش و شرکت آبفای فارس، گفت:آموزش و پرورش به عنوان دستگاه عمومی فراگیر که با حدود 40 میلیون نفر در سطح کشور به صورت مستقیم درتماس است، بستر مناسبی برای فرهنگ سازی در زمینه های مختلف است.

وی لازمه موفقیت در برنامه های مختلف در کشور را فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: آنچه در کودکی فرا گرفته شود ، در طول زندگی در فرد تاثیر گذار است و در زمینه مصرف بهینه آب نیز باید فرهنگ سازی را از مدارس و در دوران ابتدایی شروع کرد.

نجفی مصرف بی رویه را عامل مهم بحران آب عنوان کرد و گفت: آموزش و پروش به این موضوع به عنوان یک امر مهم توجه داشته و آماده همکاری با شرکت آبفا در سطح استان است و امیدرواریم این تفاهم نامه ،زمینه همکاری های گسترده تر را بین این دو نهاد فراهم نماید.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس نیز گفت: بحران کمبود آب یکی از دغدغه ها و چالش های مهم در کشور و استان فارس است که عامل اصلی آن تغییر اقلیم ، کاهش بارندگی و افزایش دما است.

قلندری افزود: برداشت های بی رویه از سفره های زیر زمینی یکی از مهمترین عوامل کاهش منابع زیر زمینی آب در استان فارس است که علاوه بر بروز مشکل کم آبی ، موجب تغییرات در سطح زمین به صورت نشست زمین و بروز فروچاله در نقاط مختلف استان و همچنین مرگ آبخوان در فارس شده است.

وی راهکار مناسب برای مقابله با این فاجعه را همکاری همه نهادها و آحاد مردم برای کاهش مصرف آب عنوان کرد و گفت: وزارت نیرو با شعار سازگاری با کم آبی، به مقابله با بحران آب وارد شده و بر این اساس همه وزارت خانه ها موظف به همکاری با وزارت نیرو در راستای رفع بحران کم آبی شده اند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس ضمن اشاره به محورهای مختلف مبارزه با بحران کم آبی در کشور، گفت: مدیریت مصرف و تقاضا به عنوان یکی از محور ها ی اصلی مطرح است و لازمه آن فرهنگ سازی مصرف بهینه است که بهترین مکان برای پایه گذاری این فرهنگ مدارس ، بویژه در بین دانش آموزان ابتدایی است.

وی گفت: در همین راستا و در طی سال های اخیر نیز همکاری های مناسبی با آموزش و پرورش داشته ایم که از آن جمله می توان به برگزاری جلسات مستمر در 12 شهر استان در راستای تبیین راهکارهای صرفه جویی ، برگزاری همایش و جشنواره های متعدد فرهنگی در 150 مدرسه استان ، برگزاری نزدیک به 20 نمایشگاه با موضوع آب در مدارس فارس، هزینه بالغ بر 5 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مختلف برای کاهش مصرف آب و نصب در مدارس و سایر اماکن عمومی در فارس اشاره کرد.

راه اندازی گروه های دانش آموزی حامی آب در مدارس ، جذب خبرنگار افتخاری از بین دانش آموزان و توزیع حدود یک هزار و 300 شیر پدالی بین مدارس از دیگر فعالیت های آبفا فارس با همکاری آموزش و پرورش بوده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: ضرورت نگاه به مصرف بهینه آب دغدغه آموزش و پرورش نیز هست و دانش آموزان ابتدایی به عنوان سفیران کوچک ما ، می توانند بهترین گزینه برای فرهنگ سازی در این زمینه باشند.

علی عسکر جمشیدی با اشاره به همکاری های موفق آموزش و پرورش با سایر نهادها برای فرهنگ سازی در زمینه های مختلف اجتماعی، گفت: همکاری با پلیس در زمینه همیاران پلیس از جمله این موارد است .

وی آموزش را ایجاد احساس نیاز در فراگیران تعریف کرد و گفت: آموزش باید بر اساس نیاز مخاطبین انجام شود و مصرف بهینه ،نیاز کنونی جامعه است و با پی گیری این مهم می توان این فرهنگ را در جامعه گسترش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار