امام جمعه شهرستان طارم در همایش پدافند غیر عامل گفت:

حضوربیش از حد اعضای خانواده ها در فضای مجازی تهدیدی بزرگ برای روابط عاطفی است

زنجان(پانا)- امام جمعه شهرستان طارم در همایش پدافند غیر عامل در دبیرستان شرافت گیلوان گفت:حضوربیش از حد اعضای خانواده ها در فضای مجازی تهدیدی بزرگ برای روابط عاطفی است که باید به آن توجه کرد.

کد مطلب: ۸۶۶۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
حضوربیش از حد اعضای خانواده ها در فضای مجازی تهدیدی بزرگ برای روابط عاطفی است

حجت الاسلام محمد صادقی پور امام جمعه شهرستان در همایش پدافند غیر عامل در دبیرستان دخترانه شرافت گیلوان گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

امام جمعه شهرستان طارم خاطر نشان نمود: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است، اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن می‌باشد.

وی افزود:در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

امام جمعه اضافه نمود: ما ملتی هستیم که اعتقادی به کشتار از طریق سلاح های جمعی نداریم چون دین ما این اجازه را به ما نداده است.

صادقی پور خاطر نشان کرد: دفاع از کشورو دفاع ازخود واجب بوده و در دفاع از خود نیز باید ابزار داشته باشیم زیرا ما معتقدیم برای خواهران حجاب یک ابزار و یک وسیله دفاعی است و این نشان از این دارد که این زن نفوذ ناپذیر است و این یک نشانه خیلی خوب می باشد .

امام جمعه شهرستان تصریح نمود: عقلاتنیت و گرایش به عقل خیلی مهم است وقتیکه حضرت آدم به سمت راستش نگاه کرد سه تا مجسمه نورانی دید به اولی نگاه کردگفت من عقل هستم و باید در سر انسان باشم به دومی نگاه کرد و گفت من حیا هستم و باید در چشم انسان باشم وسومی نیز گفت من رحم هستم و جایم در دل انسان است. به سمت چپ نگاه کرد سه تا مجسمه ظلمانی دید اولی گفت من تکبر هستم و جایم سر انسان است و اگر من بیایم عقل می رود و جایی برای او نیست، پس تکبر، خود بینی و منیت از شیطان شروع شده است.

حجت الاسلام صادقی پور افزود: از دومین مجسمه سؤال شد وگفت من طمع هستم و جایم چشم انسان است موقعیکه من باشم حیا می رود و جایی برای او نمی ماند پس باید مواظب باشیم زیرا یکی از آسیب های فضای مجازی زدودن حیا می باشد.

از سومین مجسمه سؤال شد تو کی هستی گفت من حسودم و جایم در دل انسان می باشد و هر جا که من باشم رحم و مروت و جوانمردی را می برم.

وی اضافه نمود:می بینیم که عقل هم خودش مهم است و هم جایگاه بسیار والایی دارد و در پدافند غیر عامل این مسئله، مسئله عقلانیت می باشد و توجه به این امر مهم و ضروری است.

امام جمعه گفت: :حضوربیش از حد اعضای خانواده ها در فضای مجازی تهدیدی بزرگ برای روابط عاطفی است که باید به آن توجه کرد.

صادقی پور تأکید نمود: مهمترین تهدید برای یک جامعه جهل است وتولید ایده-علم ودانش یک سرمایه پایدار برای تحول دو ابعاد دیگر است.

وی گفت:تعادل وتوازن عامل بازدارنده است که کشور ها نسبت به وجود آن حساسیت دارند وعلم ودانش وایجاد قدرت برای امنیت آن وظیفه ای سنگین برعهده متولیان تعلیم وتربیت است.

صادقی پور با اشاره به فضای مجازی گفت: مجاز است، حقیقت نیست، یک کتاب نویسنده ،آدرس دارد اما مطالبی که در فضای مجازی می آید، معلوم نیست مطالب از کجاست زیرا بیشترین شایعات، تهمت ها و مسائل غیر حقیقی در این فضا منتشر می شود، برای همین فضای مجازی است چون حقیقت ندارد و ماندگار نیست.

این مقام مسؤل خاطر نشان کرد: لازم است در استفاده از فضای مجازی مانند یک شناگر ماهر عمل کنیم تا بتوانیم از خودمان در برابر خطرات احتمالی دفاع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار