در سالن همایش ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد؛

همایش تخصصی صیانت از کاربران در فضای مجازی

تهران (پانا) - همایش تخصصی صیانت از کاربران در فضای مجازی در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۵۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش تخصصی صیانت از کاربران در فضای مجازی

به مناسبت آغاز هفته پدافند غیر عامل، «همایش صیانت از کاربران در فضای مجازی» با حضور رئیس و اعضاء کمیته پدافند غیر عامل مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران ، شورای معاونین ، روئسای ادارات و همکاران اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با همکاری قرارگاه سایبری سازمان پدافند غیر عامل کشور و پلیس فتای تهران بزرگ در سالن همایش ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

محمد رزاقی دبیرکمیته پدافند غیر عامل اداره کل، با اشاره به حضور رئیس و اعضاء کمیته پدافند غیر عامل آموزش و پرورش مناطق و نواحی تابعه در این نشست تخصصی، گفت: بررسی مفاهیم پدافند غیرعامل، قوانین و مقررات فضای مجازی، آشنایی با الزمات حفاظتی و صیانتی از سیستم ها و کاربران در بستر فضای مجازی و فرآیند بررسی شکایات و دعاوی در این حوزه از محورهای اصلی این همایش بود.

وی با اشاره به ضرورت‌های برگزاری این همایش، تاکید کرد: راهبری اصولی فضای مجازی و آگاهی بخشی کاربران این عرصه ضرورتی مهم در پیشگیری از آسیب های احتمالی و کاهش زیان های ناشناخته این فناوری نو است.

رزاقی ادامه داد: آگاهی‌بخشی در جهت چگونگی حفظ اطلاعات در بستر شبکه‌های سایبری و توصیه‌های مفید در این حوزه از جمله مواردی بود که توسط کارشناسان به شرکت کنندگان ارائه شد.

این مقام مسئول ،تصریح کرد: اصول و مفاهیم پدافند غیر عامل،ایجاد مصونیت در زیرساخت های حساس و امنیت و ایمنی در زیر ساخت های مهم،اصول و الزامات و ملاحظات فنی پدافند سایبری،آموزش های تخصصی متخصصین در حوزه پدافند سایبری و نهادینه سازی فرهنگ، ادبیات و آموزه های پدافند سایبری از دیگر محورهایی بود که در این همایش مورد بررسی اجمالی قرار گرفت.

شایان ذکر است در پایان همایش به شرکت کنندگان در همایش گواهی‌نامه ضمن خدمت اعطاء گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار