رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبرداد:

رائه تسهیلات حمایتی به بافندگان فرش دستباف در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به بافندگان فرش دستباف در استان امسال اجرا می‌شود و این افراد از تسهیلات حمایتی برخوردار می‌شوند.

کد مطلب: ۸۶۵۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
رائه تسهیلات حمایتی به بافندگان فرش دستباف در اردبیل

سیدحامد عاملی در جلسه بررسی حمایت‌های مالی از بافندگان فرش دستباف در اردبیل اظهار داشت: پرداخت تسهیلات بانکی به بافندگان فرش دستباف در استان در سال 97 همانند سال‌های قبل ادامه دارد و این افراد از تسهیلات حمایتی برخوردار می‌شوند .

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از بافندگان فرش دستباف در سراسر استان در 6 ماه اول نخست تعداد یک هزار و 660 نفر بافنده فرش در قالب طرح سامانه کارا یا اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند که مبلغ اعتبار تخصیصی برای پرداخت تسهیلات به بافندگان فرش دستباف استان امسال 145 هزار و 950 میلیون ریال است .

عاملی گفت: تاکنون تعداد 672 نفر بافنده مستقل که ساکن دایمی مناطق روستایی و عشایری در استان هستند موفق به ذریافت 67 هزار و200 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و یارانه‌دار دولتی شده‌اند که این امر در قالب طرح حمایت از بافندگان فرش دستباف در سراسر استان به سرانجام رسیده است و این افراد موفق شده‌اند از بانک‌های کشاورزی، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه تعاون تسهیلات دریافت کنند .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: امسال در کارگروه اشتغال پایدار استان طرح احداث پنج مجتمع قالیبافی در سراسر استان مصوب شده‌اند که برای دریافت تسهیلات به مبلغ 132 هزار و 500 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند .

وی افزود: در سطح مناطق شهری سراسر استان تعداد 998 نفر بافنده فرش دستباف در قالب طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی به صورت مستقل و انفرادی که تحت پوشش تولیدکنندگان پشتیبان حقیقی و حقوقی هستند برای دریافت تسهیلات به میزان 78 هزار و 750 میلیون ریال براساس قراردادها و تفاهم‌نامه‌های منعقده به بانک‌های ملی، ملت، صاردات، تجارت و رفاه کارگران معرفی شده‌اند .

عاملی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی در قالب طرح‌های گوناگون از جمله طرح پایدار مشاغل روستایی و سایر طرح‌ها گفت: در 6ماه دوم امسال نیز سری دوم معرفی اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از پایان آبان‌ماه امسال که مرحله اول طرح است از اول آذر ماه 97 شروع مرحله دوم در سراسر استان انجام می‌شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود:‌ در این مدت افراد و طرح‌های دارای شرایط و اولویت برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شهری و روستایی به بانک‌های عامل استان معرفی خواهند شد تا نسبت به اخذ تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار