بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار شد

خراسان رضوی (پانا) - همزمان با سراسر کشور در اولین روز از ماه آبان، دانش آموزان منطقه زبرخان در انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت، نمایندگان خود را در پارلمان دانش آموزی انتخاب کردند.

کد مطلب: ۸۶۵۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار شد

همزمان با سراسر کشور در اولین روز از ماه آبان، دانش آموزان منطقه زبرخان در انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت، نمایندگان خود را در پارلمان دانش آموزی انتخاب کردند.

بخشدار زبرخان در آیین نمادین انتخابات شوراهای دانش آموزی این بخش در دبیرستان شهید سید اسماعیل حسینی شهر درود، گفت درحکومتهای گذشته مردم ایران حق انتخاب نداشتند ولی در جمهوری اسلامی نظر ورای مردم درتعیین سرنوشت کشور نافذ وتاثیرگذاراست.

حسن عارفخانی افزود:یکی از اهداف تشکیل شورای دانش آموزی، تمرین مشارکت های اجتماعی توسط دانش آموزان وآماده شدن آنان برای اداره کشوردر آینده ای نه چندان دور است و هدف دیگر،انجام کارتیمی است، ما هرزمان کارهای جمعی ومشارکتی انجام داده ایم موفق موفق عمل کرده ایم ونمونه آن هشت سال دفاع مقدس است که مردم ومسئولین با مشارکت وهمدلی وکار جمعی آن سالهای سخت را پشت سر گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات دانش آموزی تمرین مسئولیت پذیری ، مشارکت جویی، مشورت، خودباوری و تصمیم سازی و فرصتی برای رشد مهارت های فردی و اجتماعی برای توسعه مشارکت دانش آموزان در بخش های آموزشی و تربیتی است.

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه زبرخان نیز اظهارکرد: ایجاد احساس مسئولیت پذیری بین دانش آموزان از اهداف برگزاری این انتخابات است و دانش آموزان با شرکت در این انتخابات ، حضوردر تصمیم گیری‌های سرنوشت ساز جامعه را تمرین می‌کنند.

سید مجتبی تاراش با اشاره به اهمیت انتخابات شوراهای دانش آموزی گفت: شوراهای دانش آموزی یکی از بهترین فرصت ها جهت به ظهور رساندن توانمندی های بالقوه دانش آموزان است که به منظور زمینه سازی برای مشارکت و همکاری و مسئولیت پذیری دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی، اعتقادی، علمی و فرهنگی جهت ارتباط اولیه بین دانش آموزان و اولیاء تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: هردانش آموزدر مدرسه یک نقش را با توجه به علایق خود انتخاب کند ودر آن فعالیت نماید چرا که این امرباعث می شود پویایی ونشاط درمدرسه گسترش ودر سایه این نشاط وپویایی مدرسه زندگی شکل گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار