بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-همزمان با سراسر کشور، دانش آموزان استان کردستان در بیست و یکمین دوره انتخابات شورهای دانش آموزی شرکت و نمایندگان خود را انتخاب کردند .

کد مطلب: ۸۶۴۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس استان کردستان برگزار شد

با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ،مدیر سازمان دانش آموزی استان ، مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان، فرماندار و شهردار سنندج، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج و تنی چند از مسئولین استانی و محلی، دانش آموزان و فرهنگیان مراسم نمادین بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه شهید نامدار مرادی ناحیه یک سنندج برگزار شد .

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در این مراسم از مشارکت بالغ بر 200 هزار نفر از دانش آموزان استان در بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی خبر داد و گفت: امسال همزمان با سراسر کشور، انتخابات شوراهای دانش آموزی در هزار و 800 واحد آموزشی برگزار و قریب به 12 هزار دانش آموز به عنوان شورا انتخاب می شوند.

نریمانی با بیان اینکه سال گذشته هزار و 760 شورای دانش آموزی در سطح استان تشکیل شده بود؛ گفت: 30 هزار و 680 نفر از دانش آموزان داوطلب عضویت در شورای دانش آموزی شدند که در نهایت 10 هزار و 185 نفر به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

هم چنین حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، انتخابات شوراهای دانش آموزی را مظهر مشارکت جویی و مشارکت خواهی دانش آموزان و تمرین مشارکت سیاسی و آموزش شهروندی عنوان کرد .

وی با بیان اینکه متولیان، عوامل اجرایی، هیات بازرسی و ناظرین این انتخابات از خود دانش آموزان می باشد؛ اظهار داشت : دانش آموزان با شرکت در این برنامه در تعیین سرنوشت خود نقش آفرینی می کنند .

سید فوادحسینی از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در 420 حوزه ناحیه یک سنندج خبر داد و گفت: به تناسب جمعیت مدارس، شوراهای دانش آموزی با تعداد 5 تا 11 نفر تشکیل خواهد شد .

حسینی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی، مشارکت پذیری و تعهد دانش آموز به مسائل اجتماعی، تمرین و آماده کردن دانش آموز برای ورود به جامعه را از اهداف تشکیل شوراها عنوان کرد.

وی در پایان حضور 4 نفر از دانش آموزان استان در مجلس دانش آموزی را افتخاری برای آموزش و پرورش کردستان دانست و گفت: بدون مشارکت، جامعه ساخته نخواهد شد.

در ادامه سید آروین قریشی به عنوان یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای دانش آموزی نیز به بیان مطالبی در خصوص اهمیت و نقش شوراهای دانش آموزی در مدارس پرداخت و گفت: شوراهای دانش آموزی پل ارتباطی دانش آموز و مسئولین آموزش و پرورش استان است.

گفتنی است در ادامه مراسم پس از قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی توسط یکی از دانش آموزان آموزشگاه، با حضور مسئولین به صورت نمادین انتخابات با حضور دانش آموزان برگزار و دانش آموزان آرای خود را به صندوق های اخذ رای ریختند تا نمایندگان خود را انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار