رئیس سازمان دانش آموزی استان خوزستان در بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی:

شوراهای دانش آموزی پل ارتباطی دانش آموزان و مسئولین هستند

اهواز (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان خوزستان اظهار کرد: شوراهای دانش آموزی پل ارتباطی دانش آموزان و مسئولین مدرسه هستند و دانش آموزان از طریق نمایندگان خود در این شوراها مسائل صنفی خود را مطالبه می کنند.

کد مطلب: ۸۶۴۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش آموزی پل ارتباطی دانش آموزان و مسئولین هستند

علیرضا مسرور صبح امروز درآیین انتخابات شوراهای دانش آموزی گفت: شوراهای دانش آموزی شوراهایی صنفی و مشورتی هستند که خواست دانش آموزان را مطالبه می کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی پل ارتباطی دانش آموزان و مسئولین مدرسه هستند، گفت: مسائل دانش آموزان از طریق منتخبان آنها در شوراهای دانش آموزی دنبال می شود.وی همچنین به دو ویژگی انتخابات هم اشاره کرد و افزود :مهمترین ویژگی یک انتخابات اصیل و وخوب آن است که از دو ویژگی عادلانه بودن و آزادنه بودن نیز برخوردار باشد.

مسرور ادامه داد : پس از برگزاری انتخابات شوراهای مدرسه، منتخبان این شوراها در انتخابات شورای دانش آموزی منطقه و سپس در انتخابات مجمع دانش آموزی استان شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: پس از انتخابات مجمع دانش آموزی، با برگزاری انتخابات از بین منتخبان این مجمع، 8 عضو برای حضور در پارلمان دانش آموزی کشور برگزیده می شوند.

مسرور مجلس دانش آموزی کشور را دارای ساختاری مشابه مجلس شورای اسلامی دانست و اضافه کرد: مجلس دانش آموزی دارای 5 کمیسیون است که طرح ها و لوایح دانش آموزی پس از بررسی در این کمیسیون ها، توسط نمایندگان مجلس دانش آموزی تصویب می شوند.

گفتنی است؛ صبح امروز انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار