رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر:

ناوگان سرویس‌های دانش آموزی در استان بوشهر سازماندهی شدند

بوشهر(پانا) - رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان از سازماندهی ناوگان سرویس‌های دانش‌آموزی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۷۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ناوگان سرویس‌های دانش آموزی در استان بوشهر سازماندهی شدند

بهرام مغدانی با اشاره به سازماندهی ناوگان سرویس‌های دانش‌آموزی در استان بوشهر بیان داشت: در سال تحصیلی پیش رو 32 هزار دانش‌آموز در سراسر استان توسط 2 هزار و 670 دستگاه خودرو اعم از اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری جابجا می‌شوند.

مغدانی ادامه داد: تمام رانندگان سرویس‌های دانش‌آموزی باید از مراجع ذیصلاح مجوز فعالیت اخذ کرده باشند در غیر اینصورت توسط پلیس راهور از فعالیت آنان جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: سامانه الکترونیکی ناوگان دانش‌آموزی سپند امسال در شهرستان بوشهر به صورت پایلوت اجرا می‌شود و سال آینده نیز سایر شهرستان‌های استان که از شرایط لازم برخوردار باشند تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گفت: در سال جاری دستورالعمل سرویس دانش آموزی اصلاح شده است و هر نوع تصمیم گیری در خصوص ساماندهی و نظارت بر سرویس‌های دانش آموزی به کارگروه ماده 18 در شهرستان ها و مناطق واگذار شده است.

این مقام مسئول افزود: در مناطقی که شرکت‌های متقاضی پیمانکاری سرویس دانش‌آموزی وجود ندارد مدیران از انعقاد قرارداد با افراد حقیقی و رانندگان آزاد خودداری کنند و در چنین مواردی سرویس دانش آموزی بر عهده خود والدین دانش آموزان است.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر نیز در حاشیه رزمایش خودروهای سرویس مدارس اظهار داشت: انتخاب سرویس مناسب برای دانش‌اموزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع صورت گیرد.

سرهنگ قدرت الله کشکولی ادامه داد: والدین دانش‌آموزان برای انتقال فرزندان خود به مدارس از سرویس‌هایی که با برچسب سرویس مدارس مشخص شده‌اند و مورد تایید آموزش و پرورش و پلیس راهور هستند استفاده کنند.

وی افزود: پلیس راهور با استفاده از همه تجهیزات و امکانات موتوری و خودرویی و بکارگیری حداکثری کارکنان در قالب تیم های گشت سیار و ثابت و مدیریت سفرهای درون شهری، برابر پیش بینی و برنامه ریزی های انجام شده با استقرار در معابر و انتظام بخشی و ایمنی عبور و مرور ترافیک، نسبت به اجرای برنامه های ترافیکی خود اقدام خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر تاکید کرد: رانندگان سرویس مدارس ملزم به رعایت همه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بوده و می‌بایست از حرکات حادثه ساز و پرخطر پرهیز کنند.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را تعامل و هم افزایی دستگاه های مرتبط با طرح بازگشایی مدارس و برای آماده سازی بستری مناسب برای ایاب و ذهاب دانش آموزان، رونمایی از برچسب سرویس مدارس و معرفی خودروهای سرویس مدارس به اولیاء و مربیان عنوان کرد.

گفتنی است آئین نمادین ناوگان دانش آموزی با رژه 30 دستگاه خودرو اعم از اتوبوس، مینی بوس، ون، سواری مربوط به تاکسی رانی و شرکت های پیمانکاری سرویس های حمل و نقل دانش آموزی در حالیکه بنر و برچسب مخصوص ممیزه سرویس دانش آموزی نصب کرده بودند برگزار شد.

شایان ذکر است این آئین با حضور معاون فرماندار بوشهر و مسوولان استانی آموزش و پرورش استان با همکاری پلیس راهور، سازمان تاکسی رانی بوشهر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار