افزایش 15درصدی آمار امانت کتاب در نیمه اول سال 97

اصفهان(پانا)-رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان :آمار امانت کتاب و عضویت در کتابخانه‌های شهرداری اصفهان افزایش یافت.

کد مطلب: ۸۵۴۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 15درصدی آمار امانت کتاب در نیمه اول سال 97

طیبه فاطمی از افزایش 15درصدی آمار امانت کتاب از کتابخانه‌های شهرداری اصفهان در 5 ماه نخست سال 97 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: در همین بازه زمانی شاهد رشد 5 درصدی عضویت و افزایش 9 درصدی تمدید عضویت شهروندان در کتابخانه‌ها نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

وی ادامه داد: خریداری منابع و کتاب‌های مناسب برای کتابخانه‌ها، اجرای موفق طرح‌های ترویج مطالعه و کتابخوانی از سوی اداره امور کتابخانه‌های شهرداری اصفهان و برخورد مناسب کتابداران و کارکنان کتابخانه‌ها با شهروندان، تکریم ارباب رجوع و ارائه حداکثر اطلاعات در حداقل زمان در رشد آمار عضویت در کتابخانه‌ها و امانت کتاب تأثیرگذار بوده است.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره طرح‌های اجرا شده توسط این اداره برای ترویج کتابخوانی و افزایش مخاطبان افزود: طرح «کودک کتابدار»، «نوجوان کتابدار»، «کتاب، مادر، کودک»، «کرسی دانایی»، «اقتصاددانان کوچک»، «جمعه بازار کتاب»، «امانت بین کتابخانه‌ای» و «پیک دانایی» از جمله این برنامه‌ها است.

فاطمی با اشاره به فعالیت 74 کتابخانه و سالن مطالعه در زیرمجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیان داشت: البته این آمار مرتب تغییر می‌کند و برای مثال کتابخانه علامه امینی (ره) و کتابخانه آیت‌اله عبادت احیا و مجدداً راه‌اندازی شده‌ است.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های تخصصی حقوق، شیعه، ورزش، هنر و اصفهان‌شناسی در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: طرح ارتقای فرهنگ مطالعه از طریق افزایش سواد رسانه‌ای، طرح همکاری بین کتابخانه‌ای با دانشگاه‌های مادر، طرح کتاب‌درمانی، طرح میز پژوهش در چند کتابخانه شهرداری، طرح میز مرجع مجازی و خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات (SDI) از جمله برنامه‌های در دستور کار کتابخانه ها برای ارتقای فرهنگ مطالعه در آینده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار