معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل:

امور تربیتی رکن اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: امور تربیتی رکن اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است.

کد مطلب: ۸۵۴۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
امور تربیتی رکن اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است

مصطفی کافی در نشست روسای امور تربیتی قطب یک کشورکه با شرکت روسای امورتربیتی استان های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان ، گیلان واردبیل در سالن اجتماعات خانه معلم اردبیل برگزارشد، اظهارداشت :

امور تربیتی رکن اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است، چرا که برنامه ریزی، ساماندهی و توانمند سازی مربیان بر عهده این اداره می باشد .

وی با بیان اینکه امروزه افکار لحظه به لحظه تغییر می یابد، تصریح کرد: امور تربیتی باید هنر این را داشته باشد تا در مقابل تغییرات افکار جوانان راهکارهای مناسب را داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان با عنوان اینکه در برنامه ریزی های امور تربیتی نباید نگاه سنتی داشت ، خاطر نشان ساخت: رمز موفقیت برنامه های امور تربیتی همراهی مادی و معنوی خانواده هاست.

کافی انعطاف پذیر بودن برنامه های ابلاغی از وزارت متبوع را عامل دیگر موفقیت برنامه های امور تربیتی عنوان کرد و گفت: در تدوین برنامه ها باید امکانات هر یک از استان ها در نظر گرفته شود.

به گفته وی ذائقه دانش آموزان نیز باید در برنامه ریزی های امور تربیتی در نظر گرفته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان همچنین با اشاره به اینکه مربیان پرورشی الگو برای دانش آموزان هستند دقت در انتخاب مربیان برای حضور در مدارس را خواستار شد.

معاون برنامه ریزی اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش وپرورش نیز در این جلسه گردهمایی روسای ادارات را بصورت قطبی اتاق فکر حوزه امورتربیتی عنوان کرد و گفت: این جلسات بصورت کارگاه های آموزشی برگزار می شوند که نتایج آن به سراسر کشور تسری پیدا می کند.

سرداری با بیان اینکه بحث ساماندهی نیروهای امور تربیتی از اسفندماه 96 آغاز شده است، گفت: با توجه به کمبود نیرو در این حوزه ساماندهی مربیان جدی گرفته شده و برای جلوگیری از تعدیل نیرو مکاتبات مستقیم با شخص وزیر آموزش و پرورش انجام شده است.

وی همچنین با تاکید بر بکارگیری نیروهای متخصص در حوزه پرورشی خاطرنشان ساخت: درتلاش هستیم تا ردیف استخدامی جداگانه ای برای این حوزه در نظر گرفته شود.

رییس اداره امور تربیتی اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش وپرورش نیز در این جلسه به بیان دیدگاه های خود در خصوص ساماندهی نیروی انسانی حوزه پرورشی پرداخت و برنامه های پیش رو برای سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

رییس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه به بیان دیدگاه های خود در خصوص سازماندهی و ترمیم نیروی انسانی پرورشی، تفاهم نامه ادارات امور تربیتی استا ن ها با اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت، تحلیل محتوای کتب جدید التالیف - جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه هفتم و هشتم دوره متوسطه، تجارب برتر تربیتی پرداخته و از اعتماد و انتخاب اداره امور تربیتی استان اردبیل به عنوان دبیر خانه کشوری جشنواره تجارب برتر تربیتی برای دومین سال متوالی قدر دانی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار