معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

امور تربیتی با نام و شخصیت شهیدان رجایی و باهنر عجین شده است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست روسای ادارات امور تربیتی استانهای سراسر کشور گفت: نام امور تربیتی با نام و شخصیت شهیدان رجایی و باهنر عجین شده و این رسالت ما را سنگین تر کرده است .

کد مطلب: ۶۹۰۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان،مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست آموزشی - تخصصی روسای ادارات امور تربیتی آموزش و پرورش سراسر کشور که در سنندج برگزار شد با بیان این مطلب گفت : پرچم امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر بر افزاشته شده است ، لذا اهتمام و رسالت مسئولین و دست اندرکاران امور تربیتی استمرار این مسیر و بر افراشته نگه داشتن این پرچم است.

وی خدمت در عرصه تعلیم و تربیت و به ویژه حوزه پرورشی و امور تربیتی را توفیق الهی دانست و اظهار داشت : اگر در طول عمر و دوران خدمت موفق به هدایت انسانی باشیم همین توفیق ذخیره ای برای آخرتمان خواهد بود .

مهدی فیض در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات این حوزه در طول یک سال گذشته پرداخت و انجام مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی ، توجه به منابع انسانی ، شفاف سازی ماموریت ها در حوزه معاونت ، تنظیم بیانیه ماموریت ، تنظیم ماموریت برای سازمان دانش آموزی و جلوگیری از موازی کاری و تقسیم کار برای تشکل های دانش آموزی را از تغییرات پیش بینی شده در معاونت پرورشی و فرهنگی عنوان کرد .
وی افزود : در مجموعه آموزش و پرورش تشکل ها به صورت قانونی تعریف شده، اما برای فعالیت آنها حد و مرزی پیش بینی نشده است .

معاون پرورشی و فرهنگی هم چنین از تهیه و تنظیم بیانیه ماموریت برای کادر تربیتی مدرسه خبر داد و اظهار داشت : این اقدام در فرآیند تصویب قرار دارد.

وی در ادامه به تعریف مدرسه آرمانی پرداخت و گفت : مدرسه آرمانی مدرسه ای است که در آن اهداف مندرج در سند تحول بنیادین محقق شده و فارغ التحصیلان آن باید جامع الاطراف بوده و تربیت متوازن داشته باشند .

فیض به ویژگی های مدرسه مطلوب و ایده آل نیز اشاره کرد و مدرسه عبادت و تدبر ، مدرسه تفکر و حقیقت جویی ، مدرسه تعهد و شریعت ، مدرسه خلاقیت و نوآوری ، مدرسه دانش و فناوری ، مدرسه مهارت و اشتغال ، مدرسه زندگی و خانواده ، مدرسه اخلاق و بشر دوستی ، مدرسه سیاست ، انقلاب و تمدن ، مدرسه هنر ، مدرسه ایمنی و بهداشت ، مدرسه ورزش و تندرستی ، مدرسه طبیعت و مدرسه رسانه و فضای مجازی را از مهم ترین ویژگی مدرسه مطلوب نام برد.

و ی با تاکید بر اینکه مدرسه مطلوب مدرسه ای است که باید دارای این خصوصیات باشد به تبیین ویژگی های فارع التحصیلان این مدرسه پرداخت و تصریح کرد : برای پیگیری این ویژگی ها در مدرسه ، متولیان امر تعیین و و سازمانها و تشکل های دانش آموزی از جمله اتحادیه انجمن های اسلامی ، سازمان دانش آموزی ، سازمان جوانان و هلال احمر و بسیج دانش آموزی متولی اجرای برنامه های پیش بینی شده هستند.

مهدی فیض هم چنین گفت : برای اجرای این برنامه ها در صورت عدم حضور تشکل های مذکور ، تشکل جایگزین پیش بینی شده است و در صورت عدم حضور تشکل اصلی و جایگزین ، کار به عهده شورای دانش آموزی خواهد بود .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وظایف مدیر ، معاون و مربی پرورشی ، جریان کلی تربیت جامع دانش آموزان در فرایند تربیت رسمی عمومی را در وهله اول بر عهده مدیران ، معاونین و مربیان پرورشی مدارس دانست .

وی در ادامه به تشریح بیانیه ماموریت و کار تربیتی مدارس و بخش های مختلف آن پرداخت .

گفتنی است در ادامه این نشست روسای ادارات امور تربیتی استانها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون برنامه های این حوزه پرداختند و برنامه های وزارتی مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار