مدارس شهرستان همدان آماده بازگشایی و آغاز سال جدید تحصیلی هستند

همدان (پانا) - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه مدارس سطح شهرستان آماده بازگشایی و آغاز سال جدید تحصیلی هستند، گفت: هیچ مدرسه ای نباید به خاطرکمبود نیرو و تجهیزات منحل شود.

کد مطلب: ۸۵۱۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس شهرستان همدان آماده بازگشایی و آغاز سال جدید تحصیلی هستند

علی اصغر ناظری‌پور در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان، با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان همدان هیچ مشکل خاصی ندارد مگر در زمینه نیروی انسانی متخصص، اظهارکرد: اگر مسئولین همت کنند می‌توانند این مشکل را حل کنند و هیچ مدرسه ای نباید به خاطرکمبود نیرو و تجهیزات منحل شود.

وی افزود: خوشبختانه مسئولین دراین سه ماه تابستان نهایت سعی و تلاش خودرا برای نوسازی و آبادسازی مدارس فرسوده به‌کار گرفته و پروژه‌های زیادی از جمله افتتاح مدرسه شاهد اخوان و افتتاح پروژه برکت در ناحیه یک شهرستان انجام شده است.

وی در رابطه با اعتبار و بودجه اداره آموزش و پرورش، ادامه داد: اعتباری که در اختیار آموزش و پرورش قرار داده حدود 43 میلیارد تومان است که از این اعتبار باید برای نوسازی و بازسازی و تجهیزات مدارس استفاده شود.

معاون سیاسی فرماندار همدان تصریح کرد: مشکلی که گریبانگیر مدارس است کمبود نیروی متخصص است که برای این حل این مشکل باید چاره‌ای اندیشید که کمیته‌ای بین ناحیه یک و دو برای بررسی مسائل کارشناسی و کمبود نیروی متخصص تشکیل شده چرا که آموزش خوب دانش‌آموزان به‌‍دست اساتید ماهر و متخصص صورت می گیرد.

ناظری‌پور با درخواست کمک از اداره کل آموزش و پرورش، تأکید کرد: هیچ مدرسه‌ای به هیچ عنوان نباید تعطیل یا منحل شود حتی بخاطر کمبود تجهیزات و نیروی انسانی، که در صورت درخواست نیاز به درخواست آنها رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه در همدان این تفاوت در بین مدارس مرکزی و حاشیه تفاوت چشمگیری به چشم نمی خورد، ادامه داد: مدارس حاشیه شهر و و روستاها باید بیش از مدارس مرکزی مورد توجه مسئولین باشد و در همه مباحث حتی در توزیع نیرو باید از سهم یکسانی برخورد باشند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار خاطر نشان کرد: مدیریت باید در مدارس شبانه‌روزی به بهترین نحو و با دقت صورت بگیرد و خدماتی از جمله اهدای کانکس به مدرسه کوثر در شهرستان قهاوند برای افزایش ظرفیت انجام می‌شود.

ناظری‌پور در پایان ضمن تشکر و قدردانی از پلیس راهور استان و نیروی انتظامی از آنها بار دیگر دعوت به همکاری برای رفاه و امنیت دانش آموزان به خصوص در مدارس دخترانه کرد و از آنها خواست امنیت را برای دانش آموزان دو چندان کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان نیز با اشاره به مصوبات جلسه گذشته شورا، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌ها در حوزه آموزش و پرورش، تخصیص معاون پرورشی به مدارس بود.

وی با بیان اینکه مقرر شد در مدارس دارای 151 دانش‌آموز به بالا یک معاون پرورشی حضور داشته باشد گفت: در این موضوع اولویت با مدارس پرجمعیت است و در صورتی که کمبود نیرو در این حوزه باشد به مدارس کم‌جمعیت برای دو تا سه مدرسه یک معاون پروشی اختصاص می‌یابد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان بیان کرد: بحث تدریس معاون و مدیران از دیگر دغدغه‌هاست، با تخفیف تکلیف بر این است در دروسی که منجر به حق‌التدریس می‌شود، معاون و مدیران مکلف به تدریس شوند که در بخش آقایان این اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه شانتاژهایی از سوی برخی علیه دولت و وزارت آموزش و پرورش می‌شد مبنی بر اینکه آموزش و پرورش و وزارتخانه قصد حذف معاونت پرورشی را دارد، افزود: این موضوع صحت ندارد زیرا معاونت پرورشی در مدارس فعال خواهد بود.

محمد باب‌الحوائجی با اشاره به پروژه‌های در دست احداث از سوی نوسازی مدارس، تصریح کرد: پروژه‌های مدرسه موسی‌خانی و خان‌باغی در دست است که مدرسه خان‌باغی با پیشرفت خوبی در حال انجام است؛ انتظار می‌رود یک هفته قبل از بازگشایی مدارس این پروژه‌ها تحویل شود.

وی در ادامه به اجرای پروژه مهر در همدان اشاره کرد و ادامه داد: زنگ بازگشایی مدارس همدان امسال در ناحیه 2 و هنرستان علاقبندیان به صدا درمی‌آید؛ مهمترین برنامه سالانه آموزش و پرورش و وزارتخانه پروژه مهر است که نقش مهمی در ایجاد و گسترش عدالت اجتماعی دارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان خاطرنشان کرد: واگذاری فضاهای آزاد در جورقان و کوی خضر از دیگر مصوبات در جلسه گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه مشغله در حوزه معاونت آموزش در استان به دلیل استقرار پایه دوازدهم زیاد بود، یادآور شد: نیروهای متوسطه که امتیاز پایین جدول هستند تجارب خوبی در حوزه ابتدایی دارند و ابتکاراتی را در این حوزه داشته و کیفیت آموزشی را بهبود بخشیده است؛ تعداد کمی از افراد هر طور با آنها رفتار می‌شود با سیستم خود درگیر هستند.

باب‌الحوائجی با اشاره به برگزاری جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در 31 شهریورماه، اظهار کرد: زنگ بازگشایی مدارس نیز اول مهرماه خواهد بود و با توجه به ساماندهی نیروها کلاس خالی در اول مهرماه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه توزیع امکانات و تجهیزات باید بین مدارس یکسان باشد، گفت: باید اینکه توزیع امکانات و تجهیزات در مدارس سمپاد و شاهد نیز امکانات همچون مدارس دیگر باشد؛ مدارس سمپاد و شاهد با وجود امکانات بیشتر انتظارات را در کنکور و المپیادها برآورده نکردند و نتایج خوبی کسب نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار