تاکید بر ظرفیت ها و ویژگی های فرهنگ بومی در توانمندسازی زنان

کرمان(پانا) - مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده با بیان اینکه انسان ها مهم ترین عامل توسعه هستند خاطرنشان کرد: زنان نیمی از منابع انسانی هر جامعه ای را تشکیل می دهند و برنامه ریزی اصولی برای آنها باید از بنیادهای مهم هر جامعه باشد.

کد مطلب: ۸۵۱۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر ظرفیت ها و ویژگی های فرهنگ بومی در توانمندسازی زنان

دکترزهرا حسنی مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده گفت: باید در توانمند سازی زنان با هدف رسیدن به الگوی ملی؛ ویژگی های فرهنگ بومی، توانمندی ها و ظرفیت های محلی مورد توجه قرار گیرد.

حسنی در آیین گشایش طرح توانمندسازی زنان با رویکر کارآفرینی با بیان این مطلب افزود: امروزه توانمندسازی به عنوان یک فن مدیریتی در واکنش به نیاز کسب و کار در سازمانها در سطح جهانی به کار گرفته می شود.

وی تصزیح کرد: هرچه زنان توانمند تر می شوند، بر میزان مولد بودن، مشارکت سیاسی آن ها و نقش اجتماعی آن ها افزوده می شود.

زهرا حسنی تحقق این موضوع را مستلزم بالا بردن سطح آموزش و تحصیلات زنان دانست و گفت: در این زمینه نیاز به مدیریتی با جهت گیری مثبت در مورد آموزش زنان داریم.

به گفته وی در الگوی توسعه در کشورهای غربی به طور معمول فرایند نوسازی و حرکت در جهت پیشرفت مادی و فکری با ورود هر چه گسترده تر زنان به حوزه های عمومی همراه بوده و سهم آنان برای تصمیم در حوزه های گوناگون افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: بانک جهانی توانمندسازی را به عنوان یکی از عناصر اصلی در کاهش فقر و به عنوان اولین هدف در امر توسعه شناسایی کرده است.

دکتر حسنی تصریح کرد: اگر یک زن را آموزش دهیم، یک نسل را آموزش داده‌ایم و باید در توانمند سازی زنان به ویژگی های فرهنگ بومی و توانمندی ها و ظرفیت های محلی هم توجه کنیم و به یک الگوی بومی برسیم.

مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده افزود: برای توانمند سازی زنان باید به مولفه های استراتژیک و مولفه های عملیاتی توجه کرد.

دکتر زهرا حسنی با اشاره به اینکه توانمند سازی زنان موجب بهبود کیفیت زندگی، استقلال مالی و تامین معیشت پایدار می شود گفت: در کنار آموزش های نظری باید به مهارت آموزی و دسترسی به منابع مالی و اعتباری برای کارآفرینی نیز توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار