پیشرفت 66 درصدی قطار حومه‌ای مشهد-گلبهار در بخش ابنیه و عملیات خاکی

گلبهار، مشهد (پانا) - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار از پیشرفت 66 درصدی عملیات احداث خط آهن حومه ای مشهد-گلبهار در بخش ابنیه و عملیات خاکی خبر داد. این خط آهن 40 کیلومتر طول دارد.

کد مطلب: ۸۵۰۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت 66 درصدی قطار حومه‌ای مشهد-گلبهار در بخش ابنیه و عملیات خاکی

هومن گریوانی با اشاره به اینکه مناقصه احداث ایستگاه گلبهار، بخشی از ابنیه فنی مسیر مترو و گالری انتهای مسیر با قیمت 150 میلیارد تومان برگزار شد، افزود: ایستگاه گلبهار با مساحت 16 هزار متر مربع و به ارزش حدود 350 میلیارد ریال و اجرای قسمتی از گالری مسیر قطار گلبهار نیز به ارزش ریالی حدود 570 میلیارد ریال توسط شرکت مسکن عمران قدس رضوی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 33 کیلومتر از مسیر قطار حومه ای مشهد-گلبهار در حال زیرسازی و آزادسازی شده است خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملیات زیرسازی و ابنیه فنی شامل پل ها انجام شده و امیدواریم فایناس پروژه نیز در سال جاری به مرحله اجرا برسد.

وی با بیان اینکه در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان رضوی 1500 میلیارد ریال جهت پروژه متروی گلبهار اختصاص یافته است اظهار داشت: در صورت جذب اعتبار لازم اجرای روند عملیات مترو گلبهار-مشهد با شتاب بیش تری انجام خواهد شود.

وی عمده مشکلات پیش رو در اجرای پروژه مترو را توافقات اراضی موسوم به حکمت و اوقاف در مسیر دانست و گفت: 4.5 کیلومتر از این مسیر باقیمانده که با پیگیری های دهقان نماینده مردم چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی و همچنین مهندس مقدوری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و کارشناسان این شرکت در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار