وزیر راه و شهرسازی:

قطار حومه ای مشهد-گلبهار-چناران تا پایان دولت دوازدهم به ثمر خواهد رسید

چناران (پانا)- وزیر راه و شهرسازی در سفر به گلبهارگفت: پیگیری های لازم برای تکمیل و بهره برداری از قطار حومه ای مشهد-گلبهار-چناران تا پایان دولت دوازدهم انجام می شود.

کد مطلب: ۹۰۰۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
قطار حومه ای مشهد-گلبهار-چناران  تا پایان دولت دوازدهم  به ثمر خواهد رسید

اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح و کلنگ زنی 14 پروژه عمرانی شهر جدید گلبهار با ارزش 407 میلیارد تومان که با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، امام جمعه گلبهار، نماینده مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران گلبهار و سایر دستگاه های اجرایی برگزار شد با بیان اینکه در شهرهای جدید کشور با فراهم کردن امکانات و زیرساخت های مناسب نباید دغدغه ای برای مردم وجود داشته باشد، افزود: مردم باید با بهره مندی از امکانات مناسب و پشتیبانی های لازم شهری بتواننداز لذت زندگی بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه در برنامه جدید ساخت 200 هزار واحدمسکونی در سطح کشور اجرا خواهد شد ، سهم استان خراسان رضوی را 25 هزار واحد عنوان و خاطرنشان کرد: باید کیفیت کار از جنبه طراحی و اجرای دقیق برای احداث این مسکن ها مدنظر قرار گیرد و در این راستا باید ساخت و سازها دارای دوام و قوام بوده و قابلیت های مهندسی کشور مطابق با فرهنگ در احداث بناها مورد توجه قرار گیرد.
اسلامی با اذعان به اینکه باید کیفیت نظارت ارتقا پیدا کرده و از فعالیت کسانی که صلاحیت کار احداث مسکن ها را ندارند جلوگیری شود، اظهار داشت: ما همواره تحقق مطالبه مردمی را وظیفه خود دانسته و در جهت تکمیل و واگذاری بناهای باقی مانده مسکن مهر اهتمام لازم را داریم.
مقام عالی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مطالبه مردمی را وظیفه خود دانسته و مطالبات مردمی رو پیگیری می کنیم، ابراز امیدواری کرد: تلاش داریم برای تکمیل قطار حومه ای مشهد-گلبهار-چناران اقدام لازم را برای به ثمر رسیدن هر چه سریع تر این پروژه و بهره مندی مردم از این امکانات انجام دهیم.
وی گفت: با توجه به اینکه محور مشهد به قوچان محور پرترافیکی بوده لذا اجرای آزادراه در این محور از مشهد به چناران قرارداد منعقد شده و محور چناران به قوچان نیز در دست برنامه قرار دارد که با پیگیری مسئولان امیدواریم منابع لازم از سازمان برنامه و بودجه برای احداث این محور اخذ شود.

دهقان نماینده مردم چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه متاسفانه از اعتبار 150 میلیارد تومانی سفر هیئت دولت به خراسان رضوی برای متروی گلبهار تاکنون اعتباری تخصیص نیافته است، گفت: شهر جدید گلبهار با توجه به وسعت و جمعیت بالا نیازمند نگاه ویژه بوده و باید اقدامات موثری برای تحقق خواسته ها انجام شود.
وی افزود: ارتقای این شهر به شهرستان یکی از موضوعات مهمی است که باید با اولویت پیگیری شده تا این مهم تحقق پیدا کند.
هومن گریوانی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه گلبهار در 4 فاز و 5 هزار هکتار محدوده قانونی درسال 72 تصویب شده است، افزود: در حال حاضر 2 فاز با مساحت 2700 هکتار و با 90 درصد پیشرفت اجرایی شده است و فاز 3 نیز از سال گذشته شروع شد است.
وی با اذعان به اینکه 12 پروژه به ارزش 120 میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: افتتاح هزار و 11 واحد مسکن مهر،افتتاح پارک متحرک با محوریت موضوعی،افتتاح ساختمان پلیس راهور، ساختمان بخشداری، احداث دوباب مدرسه با مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، بهره برداری از 5 کیلومتر مسیر دوچرخه و افتتاح 4 زمین ورزشی روباز در محلات مسکن مهر با توجه به تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار همچنین با اشاره به آغاز احداث 4 کیلومتر تونل مترو در انتهای مسیر قطار حومه ای گلبهار-مشهد گفت: این پروژه با اعتبار 350 میلیارد تومان توسط شرکت مسکن و عمران آستان قدس رضوی اجرایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار