صعود بی ثمر؛ لیگ برتر ایران پنجمین لیگ قاره آسیا شد

تهران (پانا) – براساس امتیازهای کنفدراسیون فوتبال آسیا به لیگ‌های فوتبال حرفه‌ای این قاره، لیگ برتر فوتبال ایران در رده پنجم قرار گرفت و به 2+2 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا رسید.

کد مطلب: ۸۵۰۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
صعود بی ثمر؛ لیگ برتر ایران پنجمین لیگ قاره آسیا شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا جدیدترین امتیاز لیگ‌های حرفه‌ای فوتبال در قاره کهن را منتشر کرد.

براساس این امتیازدهی سوپرلیگ چین صدرنشین ماند و لیگ ستارگان قطر در رده دوم قرار گرفت. جایگاه سوم و چهارم این رده‌بندی هم به کی لیگ کره جنوبی و لیگ برتر امارات رسید. لیگ برتر ایران هم با دو پله صعود در مقایسه با رده‌بندی قبلی به جایگاه پنجم صعود کرد اما این صعود تاثیری به حال فوتبال باشگاهی ایران ندارد.

با توجه به قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دو تیم اول مناطق شرق و غرب هر کدام 1+3 سهمیه خواهند داشت و به دو تیم دوم هر منطقه 2+2 سهمیه در لیگ قهرمانان خواهد رسید. با توجه به این قانون فوتبال ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان 2 سهمیه مستقیم و 2 سهمیه حضور در پلی‌آف خواهد داشت.

بر این اساس در فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های پرسپولیس و استقلال به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی خواهند شد و تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا از مرحله دوم انتخابی وارد مسابقات خواهند شد تا ابتدای برای حضور در پلی‌آف و سپس برای رسیدن به مرحله گروهی تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار