در گفت‌وگو با پانا

محمد تقوی: بی نظمی، آنالیز ضعیف و نبود تمرکز عوامل باخت استقلال مقابل السد بودند

امیدی به دیدار برگشت ندارم

تهران (پانا) - محمد تقوی، بازیکن پیشکسوت استقلال، معتقد است استقلال از نظر روانی برای دیدار مقابل السد آماده نبود و با این روش نمی‌توان به دیدار برگشت امیدوار شد.

کد مطلب: ۸۴۹۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
محمد تقوی: بی نظمی، آنالیز ضعیف و نبود تمرکز عوامل باخت استقلال مقابل السد بودند

محمد تقوی در گفت‌وگو با پانا درباره شکست استقلال مقابل السد در دور رفت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال در حالی بازی خود را واگذار کرد که مهم‌ترین موضوع در این دیدار ضعف دفاع چهارنفره این تیم بود. سرعت السد در زمان تغییر دفاع به حمله فوق‌العاده بود و استقلال هیچ شناختی از این موضوع نداشت.

وی ادامه داد: در نیمه اول بغداد بونجاح خیلی راحت از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که نشان‌دهنده اوج ناهماهنگی خط دفاعی استقلال در پوشش‌ها بود. استقلال پس از اشتباه دروازه‌بان السد از نظر نتیجه پیش افتاده بود و باید خیلی هوشیارانه‌تر بازی می‌کرد اما بازی نه چندان هوشیارانه خط هافبک و بی‌نظمی خط دفاعی استقلال به گونه‌ای بود که السد از بازیکنانی همچون ژاوی نهایت استفاده را کردند.

مدافع دهه 70 استقلال در تشریح گل اول تیم السد به استقلال گفت: در صحنه گل تیم السد، محمد دانشگر پوشش در دفاع خطی را به‌خوبی انجام نداد.‌ من نمی‌خواهم دانشگر را مقصر بدانم اما به نظر می‌رسید این بازیکن جوان برای چنین بازی‌های پرفشاری هنوز از نظر روانی آماده نیست و کادر فنی استقلال باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند و بازیکنان را از هر لحاظ آماده می‌کردند.

مربی درجه A فوتبال اروپا درباره گل دوم نماینده قطر گفت: گل دوم السد در اوج بی‌نظمی خط دفاعی و تیمی استقلال به ثمر نشست. ژاوی چرا باید در میانه میدان به این آسانی صاحب توپ شود؟ چرا هیچ آنالیزی از نوع بازی او و ارتباطش با خط حمله انجام نشده بود؟ خط دفاعی استقلال چه آرایشی در این صحنه داشتند؟ متاسفانه بازیکنان استقلال به هیچ عنوان از لحاظ فنی و روانی آماده نبودند و نمی‌توان به لطف تماشاگر در چنین بازی‌هایی پیروز شد.

تقوی همچنین به گل سوم السد اشاره کرد و گفت: گل سوم السد نیز ثابت‌کننده بازی بدون تفکر استقلال بود. مهدی رحمتی در بازی با پا ضعف دارد چرا خط دفاعی زمانی که تحت پرس بود به رحمتی پاس داد؟ و چرا رحمتی قصد بازی‌سازی داشت؟ همه این مشکلات نشان‌دهنده نبود تمرکز در استقلال بود.

پیشکسوت استقلال در انتقاد از عملکرد این تیم گفت: مهم‌ترین موضوع در چنین بازی‌هایی تمرکز و برنامه‌ریزی است، موضوعی که استقلال در این دیدار کاملاً از آن بی‌بهره بود و من در این چند سال اخیر تا به حال چنین بازی ضعیفی از استقلال ندیده‌ام.

وی همچنین در مورد بازی برگشت استقلال مقابل السد گفت: متاسفانه یکی از ایرادات بزرگی که باشگاه‌های ما دارند نوع قرارداد با بازیکنان است. آنها به گونه‌ای با بازیکنان قرارداد می‌بندند که به آسانی تیم را رها می‌کنند و می‌روند مثل تیام که استقلال را رها کرد. من فکر می‌کنم با این بازی که انجام دادند در بازی برگشت هم مشکل خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار