در گفت وگو با پانا

حاج‌محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین: عرضه گسترده بنزین سوپر در جایگاه‌های بنزین آغاز شد

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین می‌گوید کار بارگیری و تخلیه بنزین سوپر از روزهای گذشته آغاز شده است و بخشی از آن نیز برای تخلیه راهی شهرهای مقصد شده است. مشکل‌هایی در ارسال و حمل بنزین سوپر به دلیل محدودیت‌های حمل از پالایشگاه شهرهای اصفهان و اراک وجود داشت که برطرف شده است.

کد مطلب: ۸۴۷۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
حاج‌محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین: عرضه گسترده بنزین سوپر در جایگاه‌های بنزین آغاز شد

حاج‌محمدرضا در گفت وگو با خبرنگار پانا تصریح کرد: بنزین سوپر به زودی در تمامی جایگاه‌ها به صورت گسترده توزیع خواهد شد.

وی درباره خصوصی‌سازی جایگاه‌های دولتی نیز گفت:‌ کار واگذاری تمامی جایگاه‌های دولتی به اتمام رسیده است و مالکین جدید تغییرهایی را درجایگاه ایجاد کرده‌اند.

حاج‌محمدرضا درباره دلایل استقبال از خصوصی‌سازی این جایگاه‌ها اظهارکرد:‌ محل استقرار این جایگاه‌ها بی‌نظیر است که فروش مناسبی هم دارد و به همین دلیل فروش این جایگاه‌ها با استقبال مناسب خریداران مواجه شد.

برندهای روی کاغذ منجر به ارایه خدمات مطلوب‌تر در جایگاه‌ها نخواهد شد

وی با انتقاد از بحث برندسازی جایگاه‌ّهای بنزین گفت:‌ از ابتدای طرح این بحث با اجرای آن مخالف بود‌ه‌ایم. البته جایگاه‌هایی که موافق هستند می‌توانند مطابق مصوبه‌ای که دولت ارایه داده است نسبت به اخذ آن اقدام کنند اما برند کاغذی منجربه بهبود ارایه خدمات در جایگاه‌ّها نخواهد شد.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین عنوان کرد: وزیر نفت در گزارشی که به مجلس ارایه داد اعلام کرد که با این تعداد کارمندی که واحدهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های بنزین دولتی در اختیار دارند در عمل قادر به مدیریت این واحدها نیستند به همین دلیل نیاز است که تعداد شاغلان در این واحدها افزایش یابد به همین دلیل مقرر شد تا برخی از واحدها مدیریت را به دست گیرند و واحدهای دیگر تحت نظارت و مدیریت انها فعالیت کنند و تعداد مراجعین به شرکت پالایش و پخش کاهش یابد. این در حالی است که برند به واحدهایی از جایگاه‌ها تعلق می‌گیرد که خود تولید بنزین دارند.

حاج‌محمدرضا خاطرنشان کرد: براساس ماده 16 قراردادی که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با جایگاه ها منعقد کرده است امکان تغییر کاربری جایگاه‌های بنزین وجود دارد اما در ماده 16 قرارداد جدید این امکان کم رنگ‌تر شده است. البته دولت در تغییر کاربری این واحدها مقاومت می‌کند اما در طول زمانی و با مصوبه‌ای که از سوی قوه قضاییه اخذ شود واحدها مجاز به تغییر کاربری خواهند بود.

وی ادامه داد: البته اتحادیه هم ملاحظه‌هایی در این زمینه دارد به این دلیل که تعطیلی جایگاه‌ها کار حمل و نقل را با دشواری‌هایی مواجه خواهد کرد.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران درباره وضعیت جایگاههای بنزین بین راهی و کافی‌بودن تعداد آنها اظهار کرد: مجتمع‌های تفریحی زیادی در مسیر بین شهرها ایجاد شده است که مسافران برای استراحت و بنزین به آنها مراجعه می‌کنند و تعداد آنها به حدی زیاد شده است که صرفه اقتصادی را برای مالکان آنها از بین برده است.

وی افزود: بسیاری از این پمپ‌ها بین 10 تا 14 هزار لیتر فروش بنزین دارند که این فروش به سرمایه‌گذاری کلان احداث انها نمی‌ارزد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار