انتخاب آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت اجرای 14 طرح تحول، توسعه و تعالی ورزش‌های همگانی

ارمیه (پانا) - رییس فدراسیون ورزش های همگانی از انتخاب آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت اجرای 14 طرح سند تحول، توسعه و تعالی ورزش‌های همگانی خبرداد.

کد مطلب: ۸۴۶۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت اجرای 14 طرح تحول، توسعه و تعالی ورزش‌های همگانی

مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش های همگانی استان با حضور مجدآرا رییس فدراسیون، دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان و خورشیدی رییس هیات آذربایجان غربی برگزار شد.

انتخاب آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت اجرای طرح سند تحول

علی مجدآرا در مجمع سالیانه هیات ورزش های همگانی استان با تقدیر و تشکر از عملکرد قابل قبول این هیات طی یکسال گذشته گفت: ظهر امروز جلسه ای با استاندار آذربایجان غربی برگزار کردیم که برنامه ریزی خوبی برای توسعه ورزش همگانی استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص استان آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت برای اجرای 14 طرح سند تحول ورزش همگانی انتخاب شد.

وی افزود: سند تحول و تعالی ورزش های همگانی در قالب 2 جلد کتاب با هفت هزار نفر ساعت کار توسط متخصصان تهیه و تدوین شده تا چراغ راهی برای توسعه ورزش همگانی باشد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری تدوین شده است.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی اظهار کرد: شهرستان ها به عنوان مرکز ثقل و نقطه قوت اجرای این طرح و همگانی کردن ورزش، برای اجرایی کردن این طرح باید با فرمانداران و بخشداران به عنوان رییس اجرایی هماهنگ باشند.

وی افزود: باید برای توسعه و نهادینه کردن ورزش همگانی در بین آحاد مردم تلاش بیشتری نسبت به قبل شود زیرا با نهادینه شدن ورزش، شور و نشاط در جامعه نیز گسترش می یابد.

مجدآرا بیان کرد: این فدراسیون به لحاظ تعداد ورزشکاران سازمان یافته، بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است و علاقه مندان به ورزش در واقع با کمترین هزینه نیازهای ورزشی خود را برطرف می کنند.

وی در خاتمه گفت: 20 میلیون تومان از ابتدای سال و 30 میلیون تومان نیز امروز برای تکمیل طرح های ورزش همگانی استان آذربایجان غربی به این استان اختصاص یافته است.

باید خانواده ها به ورزش سوق داده شوند

چمن گلی در این نشست با اشاره به اینکه نهادینه کردن ورزش در بین خانواده ها، شور و نشاط در جامعه را در پی دارد گفت: هیات ورزش های همگانی استان در طی یکسال گذشته عملکرد قابل قبولی داشته بطوریکه شاهد رشد این هیات در کشور و توسعه ورزش در بین آحاد مردم است.

وی ادامه داد: پیگیری برنامه ها در شهرستان های مختلف استان یکی از اتفاقات خوب هیات در سال گذشته بوده که امیدواریم این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

چمن گلی اظهار کرد: یکی از مشکلات ورزش کشور و بخصوص استان، ناآشنایی مربیان با علم روز است که در این خصوص باید برنامه ریزی های گسترده ای صورت گیرد.

چمن گلی افزود: برای توسعه ورزش همگانی نیز باید بیش از پیش برنامه ریزی شود تا با این اتفاق با نهادینه شدن ورزش در بین خانواده ها، شور و نشاط در جامعه ایجاد شود.

هیات ورزش همگانی، هیات سوم برتر کشور

عباس خورشیدی رییس هیات ورزش های همگانی آذربایجان غربی هم گفت: طی یکسال اخیر تلاش برای شفاف سازی امور و استفاده از تمامی ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری در جهت توسعه ورزش استان به کار بسته شده است.

خورشیدی بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی، استفاده از تمام ظرفیت اداری و فنی ورزش استان در جهت گسترش ورزش همگانی در بین آحاد مردم جامعه است و در این خصوص 2 جلسه نیز با استاندار آذربایجان غربی برگزار شده است.

وی کسب رتبه سوم هیات استان در ارزیابی سال گذشته توسط فدراسیون را موفقیت خوبی دانست و گفت: هم اکنون 22 کمیته فعال و پنج کمیته نیمه فعال تحت نظر این هیات در آذربایجان غربی فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار