سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

وجود مدارس کم جمعیت ، چالش اصلی آموزش وپرورش

بیرجند (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 40 درصد مدارس استان زیر نرم استاندارد اداره می شوند، گفت: می بایست در شهرستان ها ، ائمه جمعه و مسئولین همکاری کنند تا بتوانیم دانش آموزان را به مدارس شبانه روزی انتقال و آنها را در این مدارس ، ساماندهی کنیم.

کد مطلب: ۸۴۶۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
وجود مدارس کم جمعیت  ، چالش اصلی آموزش وپرورش

علی اصغر موسوی کیا سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در دومین جلسه کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را که تربیت دانش آموزانی متعهد و انقلابی است را به خوبی انجام دهیم.

موسوی کیا ادامه داد: در حال حاضر در خراسان جنوبی صد و شصت هزار دانش آموز درگیر مباحث آموزش و پرورش هستند و از این تعداد ، 8 هزار و 500 نفر در مناطق مرزی با همکاری 203 معلم در حال فراگیری علم می باشند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از 12 منطقه آموزشی استان ، 9 منطقه عشایری هستند ، گفت: معلمانی داریم که با عشق و مرجعیت علمی ، در چادر ها همراه با دانش آموزان بیتوته می کنند و وظیفه خود را به نحو احسن انجام می دهند.

وی افزود: 40 درصد مدارس استان زیر نرم استاندارد اداره می شوند که می بایست در شهرستان ها ، ائمه جمعه و مسئولین همکاری کنند تا بتوانیم دانش آموزان را به مدارس شبانه روزی انتقال و آنها را در این مدارس ، ساماندهی کنیم.

موسوی کیا گفت: نرم اصلی مدارس ، 120 دانش آموز است که در خراسان جنوبی 34 درصد مدارس با کمتر از 15 نفر اداره می شوند .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پایان در خصوص جذب طلاب وظیفه گفت: سهمیه 13 نفری برای جذب طلاب در آموزش و پرورش گرفته شده است و نیز 3 مدرسه صدرا با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی در استان فعال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار