در شورای آموزش وپرورش استان پیش بینی شد:

افزایش 6 درصدی جمعیت دانش آموزی آذربایجان شرقی برای سالتحصیلی 97-98

تبریز(پانا)- برای سالتحصیلی 97-98 افزایش 6درصدی جمعیت دانش آموزان آذربایجان شرقی برای کلیه دوره ها پیش بینی شده که این افزایش ناشی از استقرار پایه دوزادهم بیش از 18 هزار نفر است.

کد مطلب: ۸۴۵۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 6 درصدی جمعیت دانش آموزی آذربایجان شرقی برای سالتحصیلی 97-98

مدیرکل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در محل استانداری اعلام کرد: در نتایج کنکور سال ۹۷، سه نفر از دانش آموزان آذربایجانشرقی در رشته تجربی رتبه زیر ۱۰ را کسب کرده اند .

جعفر پاشایی در ادامه خاطر نشان ساخت: دانش آموز مهدی جعفرزاده مدال نقراه المپیاد جهانی شیمی در کسب کرده است .

وی با اشاره به خروج بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از بدنه دستگاه تعلیم وتربیت استان به دلیل بازنشسته شدن تا اواخر سال ۹۷ گفت: کمبود نیروی انسانی با برنامه ریزی، تلاش مضاعف و هماهنگی بین بخشی حل خواهد شد .

پاشایی تاکید کرد: در هیچ مدرسه ای در اول مهرماه بسته نخواهد بود و تمامی کلاسهای درسی دارای معلم خواهد بود .

مدیر کل آموزش وپرورش استان تابستان را فرصت مناسبی برای ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز و شاداب سازی مدارس دانست .

افزایش 6 درصدی جمعیت دانش آموزی استان

کامیار قهرمانی فرد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: درسالتحصیلی 96-97 آمار دانش آموزان استان بیش از 715 هزار نفر بود و پیش بینی ما برای سالتحصیلی 97-98 افزایش 6درصدی جمعیت دانش آموزان آذربایجانشرقی برای کلیه دوره ها است که افزایش دانش آموزان استان ناشی از استقرار پایه دوزادهم بیش از 18 هزار نفر است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش وپرورش استان با تاکید بر توسعه متوازن در تمامی ابعاد دستگاه تعلیم وتربیت گفت: رویکرد ما توجه به کیفیت بوده و کیفیت آموزشی نبایستی فدای کمیت گردد .

قهرمانی فرد تصریح نمود: " نگاه فرابخشی و سیستمی و برنامه ای، مدرسه محوری، تفویض اختیار و بهره وری" جزو رویکردهای حاکم بر راهنمایی و راهبری ساماندهی نیروهای سالتحصیلی ۹۸-۹۷است.

وی اضافه کرد: فرآیند ثبت نام توسط مدیران و عوامل محترم مدارس در سراسر استان با سرعت و رضایتمندی انجام شده و تا یک نفر باقی مانده هم ثبت نام ادامه خواهد داشت.

قهرمانی فردخاطرنشان ساخت: با عنایت به اعمال ظرفیت کلاس و کلاس بندی در سامانه های بکفا و سناد در روزهای اخیر در دوره های سه گانه و آغاز انتقال ثبت نام ها به سناد توسط مدیران مدارس بر اساس آخرین گزارش سامانه تا به حال 92درصددانش آموزان ابتدایی، 82 درصد دانش آموزان دوره متوسطه اول و 57 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه ثبت نام شده در مدارس به سامانه انتقال یافته اند که این آمار در حال افزایش است.

قهرمانی فرد تصریح کرد: همچنین در مرحله اول نقل و انتقال درون استانی فرهنگیان جهت رفاه و رضایتمندی نسبی همکاران با درخواست 905 نفر(47 درصدمتقاضیان نقل و انتقال درون استانی) از معلمان آذربایجانشرقی موافقت شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش وپرورش استان خاطر نشان ساخت: همچنین در نقل و انتقالات برون استانی تراز انتقال نیرو مثبت 41 نفر به سوی استان بوده و ورودی به استان بیش از خروجی است.

قهرمانی فرد تاکید کرد: با وجود تراز منفی ورود/خروج و کمبود نیرو با برنامه ریزی، تلاش شبانه روزی و همت جمعی و با تدبیر و درایت مدیرکل محترم استان تمام کلاس های درس مدارس استان در مهرماه دارای معلم خواهند بود.

وی در پایان با بیان اینکه کلیه کارکنان آموزشی موردنیاز آموزش وپرورش استان برای اول مهرماه 41 هزار 672 نفر است، افزود:از این تعداد 31 هزر و 262 نفر معلم، 8هزار و 569 نفر نیروهای پشتیبانی اعم از مدیر، معاون، مشاور، سرپرست، مربی و مراقب سلامت و..بوده و 1841 نیروهای مکمل کیفیت بخشی تخصیص می یابد.

معاون مدیرکل یاد آور شد: در تمامی فعالیت آموزشی و پرورشی مخصوصا معاونین و مربیان پرورشی و آموزشی و مراقب سلامت،راهبران آموزشی،. پژوهشسراها و دارالقرآن ها و مجتمع ها نیروهای مورد نیاز بدون هیچ دغدغه ای تخصیص می یابد تا ان شاالله شاهد فعالیت همه نیروها در اول مهر ۹۷در کلاس ها و مدارس باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار