مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور:

حفظ جمعیت جوان، یکی از ابزارهای قدرت است

تبریز (پانا) - مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور با اشاره به کاهش جمعیت جوان کشور ضرورت افزایش جوانان را پیشرفت در عرصه های اقتصادی، خانوادگی و فرهنگی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حفظ جمعیت جوان، یکی از ابزارهای قدرت است

زینب اختری در آئین همایش ضرورت های جوانی جمعیت و تبیین سیمای الگوی زن سوم مسلمان گفت: آموزش و پرورش شبکه ای در هم تنیده از مسائل گوناگون است، فرهنگیان در هر آموزشی بصورت میدانی عمل می کنند چراکه با اولیا، فرزندان و مربیان در تعامل مستقیم هستند و در همین راستا همکاران آموزش و پرورش باید در ابتدا خود به قوانین مسلط باشند تا بتوانند بازخورد مثبت بگیرند.

وی افزود: افزایش جمعیت جوان کشور باید از بین مردم بجوشد و تنها نظارت بر این امر بر عهده ما است. این مسئله، مسئله کل مردم ایران است و اصالت زندگی ایرانی- اجتماعی ما تحت الشعاع این مسئله قرار گرفته است و به مرور زمان در حال از بین رفتن است. علت کاهش جمعیت را می توان به نداشتن یکسری امکانات نیز نسبت داد، ولی نباید از اینکه حفظ جمعیت جوان کشور یکی از ابزارهای قدرت است، غافل بود.

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور جوانی داریم و این به برکت حضور جوانان دهه 60 و 70 است، اما به مرور زمان جوانان این دهه نیز به سمت پیری خواهند رفت و با این اوصاف جمعیت جوان کشور در حال نابودی است. تبریز سومین شهر پیر کشور است. قدرت نگهداری و مراقبت ما به دلیل کاهش نیروی جوان از بین خواهد رفت.

وی در پایان افزود: افزایش جمعیت منافع فردی، خانوادگی و اقتصادی را در پیش دارد که امید است با توجه به این موضوع مهم بتوانیم گام های بزرگی را در راستای افزایش جمعیت جوان در جامعه انجام دهیم.

دانش آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار