آیت‌الله اختری: جامعه انسانی، پیامبر و اهل بیت را الگوی زندگی قرار دهند

تهران (پانا) - وبینار «حضرت زینب (س)؛ الگوی زنان» توسط بنیاد بین‌المللی عاشورا و مرکز امت واحده با حضور آیت‌الله اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری و علما، متفکران و فعالان حوزه زنان عاشورایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله اختری: جامعه انسانی، پیامبر و اهل بیت را الگوی زندگی قرار دهند

در این میزگرد مجازی حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدفادی السید» رئیس مرکز امت واحده، ضمن خوشامدگویی با میهمانان و بینندگان درباره نقش حضرت زینب(س) در بیداری امت اسلامی گفت: واقعه کربلا یک رویداد الهی است چون این حادثه به منظور اصلاح بشریت و مبارزه علیه باطل بوده و تداوم رسالت پیامبران الهی از ابراهیم (ع) تا پیامبر اکرم (ص) بوده است.

آیت‌الله محمدحسین اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا نیز در این وبینار از عموم مسلمانان و جامعه انسانی خواست تا پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و حضرت زینب (س) را به عنوان الگو در همه زمینه‌های زندگی قرار دهند. وی گفت: حضرت زینب (س) زن نمونه‌ای است که نظیر آن در جهان هستی وجود ندارد و سیره زندگی ایشان از قبیله بنی هاشم در بدو کودکی تا همراهی برادرش امام حسین (ع) به سوی کربلا، نشان‌دهنده عظمت، شجاعت، ایستادگی و دفاع از اسلام و اهل بیت (ع) است.

در ادامه این وبینار پروفسور «مها خیربک ناصر» استاد دانشگاه و پژوهشکر و شاعر از لبنان با بررسی ادبی و لغوی سخنرانی‌های پرمغز و مفاهیم ارزشمند خطبه‌های حضرت زینب (س)، اظهار داشت: سخنرانی‌های ایشان سرشار از مفاهیم و معانی و ارزش‌های فکری است.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری این سخنرانی‌ها در وجدان آزادگان جهان گفت: سخنرانی‌های حضرت زینب (س) چراغ راه حق و حقیقت مومنان است.

«هویده جبق» رئیس مجمع زنان اروپایی پیرو اهل بیت (ع) از ایتالیا نیز با اشاره به حجاب و صبر حضرت زینب (س) گفت: حجاب به خصوص در خارج از کشور به زن قداست، هیبت و مقام می‌دهد و زنان باحجاب مفاهیم انسانیت را در برابر کسانی که زن را ابزار می‌دانند، قرار می‌دهد.

وی با اشاره به نمونه‌های صبر حضرت زینب (س) تصریح کرد: نمونه‌های قرآنی از صبر زنان وجود دارد که در طول تاریخ توانستند مقابل ظلم ایستادگی کنند و از حق دفاع کنند، حضرت زینب (س) کوه سرفراز صبر بود و توانست به وسیله صبر، مسیر نهضت امام حسین(ع) را زنده و تداوم ببخشد.

آنطوان بارا، نویسنده مسیحی که کتابی را درباره حضرت زینب (س) نگاشته است، با اشاره به فرازهایی از ایستادگی قهرمانانه حضرت زینب (س) در دفاع از برادرش، تصریح کرد: سخنرانی‌های آتشین و رسالت‌مدار حضرت زینب (س) در برابر سردمداران بنی‌امیه ستودنی است به طوریکه قیام کربلا با نهضت امام حسین (ع) آغاز و با رسالت حضرت زینب (س) تکمیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار